سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی در شهرستان کرمان خبر داد.

محمود زین الدینی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: برای حفظ سلامت و حراست از حقوق مصرف کنندگان، شبکه دامپزشکی کرمان نظارت‌های بهداشتی خود را بر تمامی همانند سال‌های قبل در ایام پایانی سال مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی و همچنین رستوران ها، کشتارگاه‌های دام و طیور را بیشتر خواهد کرد.

او  افزود: نظارت‌های بهداشتی نوروزی این شبکه در قالب ۱ اکیپ ثابت مستقر در شبکه و ۸ اکیپ بازرسی بهداشتی سیار بصورت روزانه از ۱۳ اسفند ماه تا ۶ اردیبهشت ماه سال آینده انجام می شود.

زین الدینی بیان کرد: صدور مجوز بهداشتی قرنطینه‌ای مرغ زنده و بازدید خوردو‌های بهداشتی حمل فراورده‌های خام دامی تازه و منجمد بصورت فعال و روزانه انجام می شود.

او  با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح تامین بهداشت و سلامت محصولاتی است که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، افزود: در این طرح ۲۰ واحد بسته بندی و سردخانه نگهداری مستقل و وابسته، بیش از ۱هزار مرکز عرضه و پخت فرآورده‌های خام پروتئینی، ۳ کشتارگاه طیور و ۵ کشتارگاه دام مورد بازدید و رصد بهداشتی کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان قرار می‌گیرند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان اظهار کرد: شهروندان گرامی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مرکز مجاز و بهداشتی تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از شیر خام، مرغ، ماهی و گوشت قرمز مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۳۴۳۲۱۳۴۳۶۶ به شبکه دامپزشکی شهرستان اطالع دهند تا بازرسان این شبکه در اسرع وقت رسیدگی کنند.

برچسب ها: نظارت ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار