رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ۳۰۲ طرح صنعتی در این استان در دست اجرا و راه اندازی است.

رامین صادقی گفت: ۳۰۲ طرح صنعتی در این استان در دست اجرا است که با بهره‌برداری از این واحد‌ها فرصت اشتغال برای ۱۵ هزار نفر فراهم می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: امسال ۷۰ واحد راکد در استان اردبیل احیا شد و ۲۸ واحد راکد صنعتی قابل احیا هم شناسایی شده که در سال آینده وارد مدار تولید می‌شود.

صادقی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ درصد واحد‌های تولیدی استان اردبیل فعال است، افزود: این استان با داشتن یک‌هزار و ۱۸۹ واحد تولیدی فعال توانسته در اغلب محصولات تولیدی جایگاهی ممتاز به دست بیاورد.

او تولید محصولات صادراتی را از راهبرد‌های بخش صنعت استان ذکر کرد و گفت: ۶۰ درصد محصولات صادراتی استان، محصولات صنعتی هستند که در سال‌های اخیر میزان آن افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآورشد: استان اردبیل در تولید لاستیک رادیال ۳۵ درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند ضمن اینکه در تولید و عرضه محصولات سلولزی، ام. دی. اف و پارکت نیز صاحب برند و جایگاه است.

صادقی اضافه کرد: علاوه بر این۱۰ درصد شیرآلات بهداشتی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود و ۲ واحد خودروسازی نیز در اردبیل و مشگین‌شهر در تولید محصولات خودرویی متنوع و قطعات کشنده‌ها با گرایش بومی فعالیتی مناسب دارند.

او خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد واردات استان اردبیل را ماشین‌آلات خط تولید و مواد اولیه تشکیل می‌دهد که نشان دهنده حرکت استان به سمت تولید و اشتغال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: سهم صنعت در اشتغال استان چهار درصد افزایش یافته است و در کنار بخش صنعت، معدن استان اردبیل هم وارد فاز اکتشاف و برداشت مواد معدنی فلزی شده است.

صادقی با اشاره به تعهد اشتغال سالانه دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی اظهار کرد: پنج و ۵۰۰ تعهد اشتغال در سال جاری داشتیم که ۶ هزار و ۸۹۱ اشتغال دارای بیمه در واحد‌ها و صنوف تولیدی استان محقق شد.

بر اساس آمار سامانه بهین‌یاب تاکنون یک هزار و ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری دارای اعتبار از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل صادر شده است که از این میان ۹۹۰ واحد با اشتغال بیش از ۲۶ هزار نفر فعال هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.