مدیر پیشران گردشگری کشاورزی در استان قزوین گفت: ۲ هزار و ۶۵۰ گردشگر داخلی در سال جاری از اماکن کشاورزی این استان بازدید کرده‌اند.

آزیتا اسدی مدیر پیشران گردشگری کشاورزی در استان قزوین با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۵۰ گردشگر داخلی در سال جاری از اماکن کشاورزی این استان بازدید کرده‌اند، گفت: این بازدید‌ها از دو مکان گردشگری کشاورزی واقع در کشت و صنعت خندان طارم سفلی و نهالستان رویان انجام شده است.

وی اضافه کرد: استقبال گردشگران از مکان‌های کشاورزی درحالی اتفاق افتاده که این مراکز در سال جاری مجوز گردشگری گرفته‌اند و فرآیند زیرساختی آن‌ها درحال تکمیل و توسعه است.

اسدی به وجود چهار مجوز گردشگری کشاورزی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: این مراکز شامل باغ زیتون در کشت و صنعت خندان، تولید نهال زینتی (نهال گستر رویان) و دو باغ میوه در شهرستان قزوین است.

این مسئول به شناسایی چهار ظرفیت جدید گردشگری کشاورزی در استان قزوین اشاره کرد و گفت: مزرعه سیلوی گندم و پرورش ماهی در جاده قزوین به تاکستان، باغ میوه و پسته در عصمت آباد بویین زهرا، گلاب گیری در خوزنین و باغداری و پرورش زنبور عسل در روستای قلات از عمده این اماکن هستند که با کلیات طرح آن‌ها موافقت شده و درحال سپری کردن مراحل اداری است.

اسدی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹ طرح گردشگری کشاورزی در استان قزوین بررسی شده که چهار مورد منجر به اخذ مجوز بهره‌برداری، چهارمورد در مراحل اخذ مجوز، ۲ مورد رد و ۲ مورد دیگر با انصراف متقاضی همراه بوده است.

مدیر پیشران گردشگری کشاورزی در استان قزوین یادآور شد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای گردشگری در حوزه کشاورزی وجود دارد که می‌توان با شناسایی و معرفی آن اقدامات خوبی را در راستای جذب گردشگر و افزایش توان اقتصادی بهره برداران در راستای توسعه پایدار عملیاتی ساخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.