رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان از ثبت نام ۳۶ نفر برای عضویت در پارلمان بخش خصوصی در این استان خبر داد.

جمعه ای  اظهار کرد: انتخابات این اتاق در استان سمنان به صورت متمرکز در سمنان برگزار می شود و حضور حائزین حق رای برای انتخاب کاندیداها الزامی است.

وی با اشاره به ثبت نام ۳۶ نفر از فعالان اقتصادی استان برای عضویت در هیات رئیسه اتاق ادامه داد: دو سه نفر از نامزدها به دلیل ناقص بودن مدارک و یا عدم برخورداری از شرایط از گردونه انتخابات خارج شدند ضمن اینکه چند نفری نیز تاکنون استعفا دادند.
رئیس تاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با بیان اینکه ۲۶ نامزد تاکنون در رقابت باقی ماندند ادامه داد: قرار است که در این انتخابات سه نفر در حوزه کشاورزی، دو نفر در بخش معدن و مابقی در بخش بازرگانی و صنعت انتخاب شوند.

وی شمار نامزدها در بخش کشاورزی را چهار نفر، در بخش معدن چهار نفر و در بخش بازرگانی و صنعت ۱۱ و هشت نفر اعلام کرد و افزود: فرآیند و ساز و کار انتخابات اتاق تقریبا شبیه انتخابات مجلس است و هر چهار سال یک بار برگزار می شود. البته تنها تفاوت اساسی انتخابات اتاق با مجلس در این است که منتخبین در اتاق بابت خدمت خود هیچگونه پول و حقوقی دریافت نمی کنند بلکه حق عضویت نیز پرداخت می کنند.

وی با اشاره به شرایط لازم برای کاندیداتوری در این انتخابات اضافه کرد: دو سال سابقه عضویت پیوسته یا ناپیوسته، اظهارنامه مالیاتی برای فروش ۱۵ میلیارد تومان در یک سال، لیست پرداخت حق بیمه نیروها (۲۰ نفر در یک سال)، گواهی لازم برای صادرکنندهگان یا تولیدکنندگان نمونه ملی یا استانی، ارائه سند در خصوص دو سال مدیریت یا مدیرعاملی و... از مهمترین شرایط احراز صلاحیت کاندیداها در انتخابات امسال اعلام شده ست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.