یک میلیون و ۴۷ هزار و ۸۹۰ هکتار از اراضی استان زنجان به تعداد ۵۳۴ پلاک رفع تداخل شد.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: پروژه رفع تداخلات به تعداد ۵۳۴ پلاک به مساحت یک میلیون و ۴۷ هزار و ۸۹۰ هکتار اجرا شده است.

رسولی افزود : طرح کاداستر (حدنگاری) در حدود ۹۷ درصد اراضی ملی زنجان اجرا شد که این اقدام در پیشگیری از تعرضات حقوقی تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه ۸۵ فقره زمین ملی فاقد پلاک و ۱۲۰ پلاک اوقافی در اراضی ملی استان وجود دارد، افزود: صدور مجوز پی جویی به تعداد ۴۳ فقره به مساحت یک هزار و ۴۶۵ هکتار، پاسخگویی به استعلامات سازمان صنعت و معدن ۲۷۳ فقره و ورود اطلاعات در سامانه معادن نیز به تعداد ۵۷۴ فقره ثبت و انجام شده است.

رسولی افزود: تعداد کل پرونده‌ها یک هزار و ۱۸۹ فقره طی پرونده‌های حوزه منابع طبیعی در بهمن ماه سالجاری است که از این تعداد برای ۲۲۹ پرونده رأی صاد شده و ۹۶۰ پرونده دیگر نیز باقی مانده است.

سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: تعداد پلاک‌های باقیمانده در طرح کاداستر اراضی ملی زنجان ۴۰ مورد است و تعداد کل پلاک‌ها هزار و ۱۴۹ فقره است که یک میلیون و ۱۳۲ هزار هکتار از اراضی ملی استان را تشکیل می‌دهد.

رفع تداخلات اراضی به عبارتی اختلافات بین دولت و کشاورزان در مورد تداخل اراضی ملی، دولتی و مستثنیات یکی از مسائل مهم جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.