رئیس اورژانس‌ پیش بيمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:در سیستان و بلوچستان به علت بافت سنتی و قدیمی باعث شده تا تعداد حوادث چهارشنبه‌سوری نسبت به کل کشور کمتر باشد.

فریبرز راشدی، گفت: سال گذشته ۶ نفر بر اثر استفاده از ترقه و مواد منفجره دچار حادثه شدند که بیشترین آسیب به دست، صورت و پا بود، اما اینکه عضوی قطع یا مورد فوتی برجای بگذارد، خوشبختانه نداشتیم.

 بیشتر مصدومین چهارشنبه‌سوری در رنج سنی ۱۶ تا ۲۸ سالگی قرار داشتند.

 در شب چهارشنبه‌سوری حدود ۱۸۰ پایگاه در کل استان فعال هستند که علاوه‌برآن اقدام به افزایش ۲۰ تیم در شهر زاهدان کردیم تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای سریعاً ارائه خدمت کنند.

 حجت رستگاری، استادیار طب اورژانس بیمارستان خاتم زاهدان نیز گفت: سوختگی پوست شایع‌ترین آسیبی است که در شب چهارشنبه‌سوری رخ می‌دهد.

 خوشبختانه اتفاقاتی که در چهارشنبه‌سوری رخ‌داده اکثر با پانسمان و اقدامات سرپایی قابل‌حل است، اما برخی موارد عوارض برگشت‌ناپذیر دارد.

 در مورد سوختگی‌های خطرناک که شیئی وارد چشم شود باید با آب شرب معمولی سریعاً چشم را شستشو داد، و مصدوم را سریعاً به مراکز درمانی منتقل کرد.

 باید آتشی که به لباس یا پوست بدن فرد مصدوم اصابت کرده فوراً به‌وسیله پتو یا کپسول آتش‌نشانی خاموش و لباس فرد از تن خارج شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
اونجا به جای ترقه ، نارنک جنگی و کلاش و هفت تیر دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
نه خیردوست عزیز
انجارسم ورسوم اسلام دارندنه اتش پرستی رو
آخرین اخبار