مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین هدف از برگزاری مانور طرح اضطراری در فرودگاه‌ها رفع مشکلات احتمالی است تا در صورت بروز سانحه اقدامات در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

مهدی خسروی بنجار اظهارداشت: تمرین‌های طرح اضطراری یک امر واکنشی در شرایط اضطراری احتمالی است که باید تمامی خطرات بالقوه شرایط حاکم بر اطفای حریق و امداد و نجات پیش از وقوع سوانح، مورد ارزیابی و در اختیار تمامی گروه‌های شرکت کننده در تمرین قرار گیرد.

وی بیان کرد: الزام و رعایت ایمنی مهمترین موضوعی است که در تمامی فعالیت‌های هوانوردی همواره در درجه اول اهمیت قرار دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان افزود: تجربه اثبات کرده که بستر حادثه و بحران از بین رفتنی نخواهد بود و تنها احتمال رخداد آن کاهش می‌یابد که باید آمادگی و اتخاذ تدابیر و پیش‌بینی‌های لازم برای شرایط خاص اندیشیده شود تا بتوان در حداقل زمان ممکن با مدیریتی واحد و متعاقب آن هماهنگی کامل، مناسب‌ترین اقدامات را انجام داد، زیرا عدم هماهنگی و آشفتگی در خدمت رسانی می‌تواند به عنوان خطری بالقوه و مهم محسوب شود.

وی بیان کرد: تمرین کامل طرح اضطراری هر ۲ سال یکبار در سطح فرودگاه‌ها با هدف اطمینان از آمادگی کامل نیرو‌ها برگزار می‌شود تا تمامی ارگان‌های مربوطه در یک سناریوی از پیش تعیین شده نقش و وظیفه خود را بدرستی انجام دهند.

خسروی گفت: باید تدابیر و پیش بینی‌های لازم برای شرایط خاص هوایی اندیشیده شود تا بتوان در حداقل زمان ممکن با مدیریتی واحد و هماهنگی کامل مناسب‌ترین اقدامات را انجام داد، زیرا عدم هماهنگی و آشفتگی در خدمت رسانی می‌تواند به عنوان خطری بالقوه و مهم محسوب شود.

وی افزود: در مانور طرح اضطراری فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه استان، پلیس فرودگاه، اداره کل اطلاعات، مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، هلال احمر، پلیس راهور، آتش نشانی، آرامستان، اورژانس و فوریت‌های پزشکی، پزشکی قانونی و دادگستری حضور دارند که هر کدام وظایف خاص خود را انجام می‌دهند و یک تیم آدیتور نیز از شرکت فرودگاه‌های ایران در این عملیات مشارکت دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این مانور فردا یکشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی آلفا از بندرعباس به مقصد زاهدان با ۲۰ نفر مسافر انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار