پرونده فرماندهان پیروزی بار دیگر در پارلمان عراق مطرح می‌شود

یک نماینده عراقی اعلام کرد که پرونده ترور شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بار دیگر در پارلمان مطرح خواهد شد.

حسن سالم، عضو پارلمان و حزب صادقون عراق روز شنبه از دولت خواست تا نتایج تحقیقات ترور فرماندهان پیروزی شهید ابومهدی المهندس و شهید قاسم سلیمانی و یارانشان را به پارلمان بفرستد. ضمن تایید اینکه پرونده ترور فرماندهای پیروزی به زودی به پارلمان ارائه خواهد شد.

سالم در گفتگو با خبرگزاری المعلومه گفت: «احزاب داخلی و خارجی در جنایت فرودگاه بین‌المللی بغداد دخیل هستند، خواه از آمریکا، لبنان، سوریه و حتی در داخل عراق باشند».

او افزود: خون این شهدا امانتی بر دوش ماست و در برابر این جنایت شنیع آمریکا ساکت نخواهیم نشست.

این نماینده همچنین گفت که این پرونده بار دیگر در صحن پارلمان جهت تکمیل مطرح خواهد شد تا عاملان این جنایت معرفی شده و محاکمه آن‌ها طبق قوانین پیش برود.

محمد البلداوی یکی دیگر از نمایندگان پارلمان عراق از دولت و سیستم قضایی خواست تا اقدامات جدی برای شناسایی عوامل ترور فرماندهان پیروزی (شهید ابومهدی المهندس و شهید قاسم سلیمانی) انجام دهند. او همچنین  تاکید کرد که با توجه به اینکه برخی از افراد دخیل در این جنایت دیگر منصب دولتی ندارند، فرصت مناسبی برای محاکمه آن‌ها فراهم آمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار