معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه گفت : سامانه ناپایداری از اواسط هفته جاری آسمان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که البته بارش حاصل از آن چندان چشمگیر نیست.

علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه با اشاره به سامانه ناپایداری که از روز دوشنبه (۲۲ اسفند) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت : فعالیت سامانه تا روز پنجشنبه (۲۵ اسفند) ادامه دارد.

وی ادامه داد: موج اول این سامانه ناپایدار روز دوشنبه آغاز می‌شود و بارش چشمگیری ندارد، اما پیک بارش‌ها را در موج دوم و طی روز چهارشنبه خواهیم داشت که عمدتا نواحی غربی و شمال غرب استان و منطقه اورامانات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه وزش باد، بارندگی و رعد و برق را از پیامد‌های فعالیت این سامانه ناپایدار دانست و خاطرنشان کرد: میانگین بارش این سامانه در بهترین حالت نزدیک ۱۰ میلی‌متر خواهد بود.

زورآوند درباره وضعیت جوی اوایل هفته آتی و چند روز پایانی باقی مانده از سال نیز عنوان کرد: احتمال اینکه ناپایداری‌هایی داشته باشیم وجود دارد، اما اکنون برای صحبت کردن درباره جزییات آن زود است.

وی از موج بارشی که طی چند روز گذشته جو استان را تحت تاثیر قرار داد یاد کرد که به طور میانگین برای استان حدود ۴۰ میلی‌متر بارش داشت و بارش آن برای شهر کرمانشاه هم نزدیک ۳۱ میلی‌متر بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه میانگین بارش‌های استان در سال زراعی جاری را حدود ۲۳۲ میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته یک و نسبت به بلندمدت ۲۶ درصد کاهش داشته است.

به گفته زورآوند در سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه حدود ۱۹۶.۸ میلی‌متر بارش داشتیم که نسبت به سال گذشته دو درصد بیشتر، اما از بلندمدت ۳۰ درصد کمتر بوده است و اظهار کرد: بیشترین بارش سال زراعی جاری از پاوه به میزان ۴۷۰ میلی‌متر و کمترین بارش از سنقر به میزان ۱۲۲ میلی‌متر بوده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.