مسوول سامانه ۱۹۱ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان تماس‌های مردم با سامانه ۱۹۱ پاسخگویی به سؤالات کرونایی این دانشگاه به نسبت دهه اول اسفند ماه، ۲ برابر افزایش یافته است.

 دکتر زهرا اباصلتی افزود: میزان تماس‌های روزانه مردم با سامانه ۱۹۱ پاسخگویی به سؤالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بین ۴۰ تا ۵۰ مورد بوده و متوسط هفتگی آن بین ۲۸۰ تا ۳۵۰ تماس بوده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که تا قبل از دهم اسفند ماه میزان تماس روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ مورد بوده که با توجه به افزایش آمارها بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته و تقریباً ۲ برابر شده است.

مسوول سامانه ۱۹۱ پاسخگویی به سوالات کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که بیشترین سوالات با موضوع واکسن و راهنمایی در خصوص مراکز منتخب کرونا بوده است گفت: به عموم مردم توصیه می شود در صورت بروز علایم کرونا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند و آزمایش کرونا بدهند.

اباصلتی افزود: کنار گذاشتن ماسک، عدم رعایت نکات بهداشتی، کم توجهی نسبت به قرنطینه در دوره بیماری و مراجعات کم مردم به مراکز واکسیناسیون عمده دغدغه‌های این روزهاست که از مردم می‌‎خواهیم برای حفظ سلامت خود و دیگران به نکات و توصیه‌های بهداشتی عمل کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.