دیده‌بان حمایت از رسانه‌های آزادی افغانستان ضمن محکومیت حمله به مرکز تبیان در مزارشریف اعلام کرد خبرنگاران در افغانستان مصوونیت جانی ندارند.

به دنبال رویداد خونین صبح امروز به مرکز تبیان در مزارشریف، دیده‌بان حمایت از رسانه‌های آزادی افغانستان «نی» با صدور اعلامیه‌ی آن را محکوم کرد.

در اعلامیه‌ نی آمده است: «گزارش‌ها از مزار شریف می‌رساند که حمله‌ای بر تجمعی از خبرنگاران که قرار بود از آنها تقدیر شود اتفاق افتاده است. براساس اطلاعات ابتدایی این حمله در مرکز تبیان رخ داده جایی که چندین خبرنگار در آنجا حضور داشته است».

اعلامیه می افزاید که تا هنوز هیچ نهاد مرتبط در زمینه اطلاع رسانی جامعی انجام نداده و این باعث گمانه زنی‌ها در مورد تعدد تلفات همکاران ما شده است به تبع این وضعیت نگرانی نسبت به این حادثه هر لحظه بیشتر و ژرف تر می‌شود.

بربنیاد اعلامیه‌ دفتر نی؛ حمله بر جان خبرنگاران نشان می‌دهد که خبرنگاران در افغانستان مصونیت جانی ندارند.

نی از نهادهای اطلاع رسانی مرتبط می‌خواهد تا با اطلاع رسانی دقیق زمینه‌ برچیده شدن نگرانی‌های مردم و جامعه‌ خبرنگاری کشور را فراهم سازند.

صبح امروزدفتر نمایندگی خبرگزاری صدای افغان (آوا) و مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در مزار شریف، هدف انفجار قرار گرفت. اطلاعات اولیه حاکی است که در این رویداد ۳ نفر شهید و ۳۰ تن دیگر به شمول شمار زیادی از خبرنگاران زخمی شده‌اند.

برچسب ها: انفجار ، نی ، تبیان ، مزارشریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.