نظارت بر مدیریت پسماند‌های ویژه کشاورزی

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از انتقال پسماند‌های ویژه شرکت‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

پسماند‌های ویژه شرکت‌های کشت و صنعت شهید رجایی به میزان ۱۰۵۵ کیلوگرم و کشت و صنعت شهید بهشتی به میزان۱۱۵۰ کیلوگرم با حضور ریاست و کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول جهت امحاء و بی خطر سازی به شرکت ره پویان صالح واقع در استان اصفهان منتقل گردید.

مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: مدیریت پسماند و از جمله پسماند‌های ویژه کشاورزی به عنوان یک موضوع کلیدی تلقی است و با وجود سابقه نه چندان طولانی مدیریت پسماند‌ها در کشور لیکن در چند سال اخیر افزایش آگاهی از خطرات عدم ساماندهی اصولی پسماند‌های ویژه و ارتباط مستقیم آن با سلامت جامعه و حفاظت از محیط زیست منجر به شروع و ادامه روند قابل قبولی از مدیریت این گونه از پسماند‌ها گردیده است.

او می گوید: پسماند‌های ویژه منتقل شده شامل ظروف خالی سموم کشاورزی بوده که پس از اخذ مجوز انتقال در سامانه جامع محیط زیست از استان‌های مبدا و مقصد، پلمپ و برچسب گذاری گشته و به مرکز مجاز امحاء و بیخطر سازی پسماند‌های ویژه منتقل گردید.

نوری پور گفت: قانون مدیریت پسماند کوششی در جهت ارتقای سلامت جامعه است و بر این اساس لزوم اجرای این مواد قانونی برای کلیه واحد‌های تولید کننده پسماند ویژه امری واجب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.