به مناسبت بزرگداشت هفته درختکاری، اولین خانه محیط زیست در شهرستان اردل، با حضور جمعی از مدیران شهرستانی و دانش‌آموزان علاقمند به محیط زیست در کتابخانه عمومی شهر اردل افتتاح شد.

به نقل از اداره روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، این مرکز، هفتمین خانه محیط‌زیست برون سازمانی در این استان است.

رونمایی از کتاب‌های منتخب، اجرای سرود محیط‌زیستی، شاهنامه‌خوانی و خواندن مقاله با موضوع محیط‌بان بخشی از این مراسم افتتاح بود.


بیشتر بخوانید


در این مرکز، نمایشگاه کتاب‌های حوزه محیط زیست نیز برپا شد.

مشارکت مردمی با فراهم کردن بستر‌های گفتگو، تعامل و هم اندیشی در حوزه محیط زیست تحقق پیدا می‌کند. به همین منظور تأسیس خانه‌های محیط زیست از چند ماه گذشته در کشور آغاز شده است.

در خانه‌های محیط زیست دغدغه‌مندان به بیان طرح، ایده و موارد انتقادی پرداخته و بدین‌صورت با گفتمان‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی مطالبه‌گری در جامعه گسترش پیدا خواهد کرد. خانه محیط زیست محل کنشگری همه شهروندان است و هدف از تاسیس خانه محیط زیست نهادینه کردن و فعال شدن شهروندان برای حفظ محیط زیست است.

در خانه‌های محیط‌زیست تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان محیط‌زیست حضور می‌یابند و تجربه‌های زیست‌محیطی خود را در اختیار عموم قرار می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار