علی مؤمن حجازی با اشاره به خدمات گسترده سامانه قمیار و برنامهریزی برای افزایش بسترهای الکترونیکی در این سامانه، اظهار داشت: سامانه قمیار از سال ۹۷ با هدف ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان آغاز به کار کرد و هماکنون این سامانه در کنار استقبال مردمی، مورد مطالبه سایر دستگاهها نیز قرار گرفته است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه ۴۵ خدمت هماکنون در اختیار شهروندان از طریق این سامانه است، ابراز کرد: یکی از ابزارهای این سامانه، «املاک من» است که شهروندان با یکبار ثبت املاک و پرداخت عوارض، امکان دریافت خدمات زیادی برای املاک خود دارند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ادامه داد: استعلامات دفاتر ثبتی، دریافت کدپستی بدون مراجعه به شرکت پست بهزودی، حوزههای نوسازی، ثبت خودرو برای دریافت خدمات طرح ترافیک، نقلوانتقال، سوابق پرداخت عوارض و ارائه کیف پول پرداخت کرایه، برپایی ایستگاههای صلواتی ازجمله این خدمات در سامانه قمیار است.
او از ارائه خدمت جدید در حوزه درگذشتگان از طریق سامانه قمیار خبر داد و گفت: چندصد جلسه و دریافت GIS کل آرامستان بهشت معصومه (س) در این زمینه صورت گرفت و امروز علی رغم گستردگی این آرامستان، این امکان برای مردم فراهم بوده که محل دفن اموات خود را از طریق نرمافزارهای مسیریابی مانند گوگل و نشان بهراحتی دریافت کنند.