بورل: گزینه‌های اروپا برای تحریم روسیه تمام شده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید اتحادیه اروپا گزینه‌های مورد نظر برای تحریم روسیه را تمام کرده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه تقریباً گزینه‌هایی را که می‌تواند برای تحریم مسکو پس از جنگ در اوکراین استفاده کند، به حداکثر رسانده است.

بورل گفت: "پاسخ همیشه یکسان است، ادامه حمایت از اوکراین. اوکراین فقط برای کارکردن ماشین آلات به پول زیادی نیاز دارد. یک کشور در حال جنگ نیاز‌های مالی زیادی دارد، این به تلاش زیادی از طرف ما نیاز دارد. "

به گزارش تله تریدر، در مصاحبه‌ای پس از نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در استکهلم، تاکید کرد که کشور‌های عضو اتحادیه باید تمرکز خود را به ارائه حمایت نظامی و مالی بیشتر از کی یف معطوف کنند.

ماه گذشته، این اتحادیه دهمین دور تحریم‌های خود را علیه مسکو تصویب کرد. ۱۰ بسته پیشین تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل محدودیت‌های صادراتی سخت‌تر در مورد کالا‌های با استفاده دوگانه و همچنین اقداماتی علیه نهاد‌های حمایت کننده از جنگ، تبلیغ کننده آن، و نیز کشور‌های صادر کننده تسلیحات و پهپاد به مسکو می‌شود.

با این حال، به علت مخالفت برخی کشور‌های اروپایی، حوزه صنعت هسته‌ای روسیه شامل تحریم‌های این اتحادیه نشد. این در حالی است که کی یف می‌گوید مسکو از این حوزه میلیارد‌ها دلار درآمد دارد و به همین دلیل بروکسل باید تحریم آن را در دستور کار قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار