با بهره‌برداری از محور رمشک ـ فنوج اتصال مناسب حمل و نقل جاده‌ای بین استانی و منطقه‌ای در جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان فراهم شد.

در سفر امروز ۱۹ اسفند ماه محمد مهدی فداکار، استاندار کرمان به شهرستان قلعه‌گنج، محور رمشک ـ فنوج با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

محمدمهدی فداکار در این آیین با اشاره به اجرای این پروژه از سال ۸۳ در قطعه‌های مختلف گفت: ۳ قطعه از این محور باقی مانده که ۲ بخش در حال انجام است و بخش سوم نیز به زودی به مناقصه گذاشته می‌شود.

او با ابراز امیدواری از تکمیل پروژه بدون معطلی و وقفه بیان داشت: این محور، مسیر چابهار به جنوب کرمان را تا ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند که از هر نظر سبب رونق منطقه خواهد شد؛ بنابراین پروژه مهمی است و تا تکمیل آن حتما پیگیری می‌کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: در کنار انجام همه اقدامات عمرانی در روستاها از همه مهم تر بخش توجه به توسعه و احداث محورهای ارتباطی و جاده ها است که این مهم گامی اساسی برای رونق بخشیدن به قابلیت های روستاها است و برگشت به روستاها و مهاجرت معکوس را رقم خواهد زد.

 ۴ کیلومتر از محور رمشک - فنوج در حوزه جنوب کرمان به بهره برداری رسید  

مجتبی محمودی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاه ای جنوب کرمان در حاشیه این  آیین بهره برداری گفت: اهمیت احداث این محور در توسعه منطقه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان با بررسی این مهم، اهتمام ویژه ای برای احداث و بهره برداری از این محور در دستور کار دارد.

او افزود: با بهره برداری از این محور علاوه بر ایجاد حمل و نقل مناسب مردم و رانندگان راه ارتباطی مناسبی بین ۲  استان کرمان و سیستان و بلوچستان برقرار و از طریق این محور ۲ استان مهم به هم متصل می شوند.

محمودی بیان داشت: امروز ۴ کیلومتر از این محور با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان زیر بار ترافیکی قرار گرفت؛ البته  طول باقی مانده این محور ۱۶ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن با ترانشه برداری و ساخت یک پل به زودی آماده آسفالت می شود و همچنین ۴ کیلومتر آن نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال انجام است.

او تصریح کرد: احداث این محور می تواند سبب ایجاد یک پس کرانه در جنوب کرمان و جنوب شرق کشور شود.

نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان استان و محلی با حضور در روستاهای اشکوتوئیه و ده بالا از توابع شهرستان قلعه‌گنج ضمن زیارت مزار مطهر شهیدان محمود نیکخواه و عارف رمشکی از شهدای مرزبانی نیروی زمینی سپاه با خانواده این شهدای والامقام دیدار کرد.

سفر استاندار به قلعه گنج

سفر استاندار به قلعه گنج

بازدید از پروژه کارخانه و معدن فلوتاسیون مس و زمین ورزشی رمشک، از دیگر برنامه های استاندار کرمان به شهرستان قلعه گنج بود.

سفر استاندار به قلعه گنجفداکار استاندار کرمان در سفر به شهرستان قلعه گنج و با حضور در روستاهای اِشکوتوئیه و ده بالا با اهالی روستا دیدار و سپس مشکلات آن ها را مورد بررسی قرار داد.

سفر استاندار به قلعه گنج

سفر استاندار به قلعه گنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار