با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال، تب و تاب خرید بیشتر و نظارت بر بازار شب عید تشدید شده است.

هر چه به ایام نوروز نزدیک‌تر می‌شویم جنب و جوش مردم در بازار برای خرید شب عید بیشتر می‌شود.

گشت‌های نظارتی به منظور نظارت و کنترل بازار در روز‌های پایانی سال در حال پایش و رصد بازار هستند.

درج نکردن قیمت، ارائه نکردن فاکتور و گرانفروشی از جمله مواردی است که ناظران آن را بررسی می‌کنند.

یکی از مغازه داران گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت سود تعیین شده را برای عمده فروشی ۳ درصد و۱۲ درصد برای خرده فروشی تعیین کرده است و حدود ۴ درصد هم هزینه حمل و نقل است.

سرگلزایی مسئول نظارت بر کالای اداره کل صمت خراسان جنوبی در این بازرسی‌ها گفت: فاکتور خرید و قیمت فروش یکی از مغازه داران بیرجندی از حاشیه سود بیشتر بود که برای بررسی پرونده به تعزیرات ارجاع داده شد.


بیشتر بخوانید


در این بازرسی‌ها مغازه داران نیز گفتند: قیمت کالا‌ها در مقایسه با پارسال افزایش چند درصدی داشته است که این مورد باعث شده قدرت خرید مردم کاهش یابد، اما با این وجود هوای مشتری‌ها را داریم.

مردم هم درخواست نظارت بیشتر و کاربردی تری را از ناظران داشتند در این خصوص یکی از شهروندان گفت: طرحی که اجرا شده در صورت استمرار قطعاً تاثیرگذار است، اما اگر در طول سال ادامه دار نباشد شاهد افزایش قیمت بدون مجوز خواهیم بود.

طرح نظارتی ویژه نوروز و ایام ماه مبارک رمضان از ابتدای اسفند در خراسان جنوبی آغاز و تاکنون هزار و ۶۹۰ بازرسی انجام شده که ۵۶ پرونده تخلف تشکیل و یک میلیارد و ۱۵۴ میلیون تومان جریمه برای متخلفان ثبت شده است.

در این طرح ۴۰ بازرس اداره کل صمت در قالب ۲۰ تیم به همراه بازرسان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر بازار نوروز نظارت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.