برداشت ۲۰هزار تن پیاز درسیستان و بلوچستان

۲۰هزار تن پیاز از دی ماه تاکنون از سطح مزارع استان سیستان و بلوچستان، برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

امان الله طوقی   معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کشت پیاز همه ساله در سیستان و بلوچستان در فصول پاییز و بهار انجام می‌شود.

امان الله طوقی ادامه داد: کشت پیاز خارج فصل در سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی از مرداد تا مهرماه انجام می‌شود و برداشت آن نیز از اوایل بهمن آغاز و تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال سه هزار هکتار از سطح مزارع جنوب استان در فصل سرما به کشت پیاز اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود تا فروردین ماه ۱۲۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی بیان کرد: پیاز تولیدی سیستان و بلوچستان با توجه به شرایط اقلیمی فصل زمستان که امکان تولید آن در بیشتر استان‌ها فراهم نیست نقش بسزایی در پر کردن خلاء عرضه این محصول و تنظیم بازار کشور دارد وبرداشت این محصول در استان به روزانه ۵۰۰ تن رسیده است.

طوقی گفت: همچنین در بهار مجدد کشت پیاز در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود که بر این اساس همه ساله ۸۰۰ هکتار از مزارع استان به کشت این محصول اختصاص می‌یابد.

وی افزود: شرایط متفاوت آب و هوایی در سیستان و بلوچستان سبب شده همزمان با برداشت پیاز در شهر‌های جنوبی در نواحی مرکزی شاهد کشت این محصول باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار