بسیاری از متقاضیان بعد از گذشت یک دهه، چشم انتظار تحویل واحدهای مسکن مهر خود هستند که امروز وزیر راه وشهرسازی قول داده است که دولت تمام توان خود را برای تکمیل این واحدها و تحویل آنها به کار خواهد گرفت.

پروژه مسکن مهر یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی مسکنی کشور بود که بیش از یک دهه از زمان اجرای آن می گذرد اما هنوز بعد از گذشت چند سال بسیاری از متقاضیان چشم انتظار تحویل این واحدها هستند .

متاسفانه بسیاری از متقاضیان در سال‌های ۸۹ تا ۹۰ برای دریافت واحد مسکن مهر در شهر‌های جدید تمام دارایی خود را فروخته تا شاید از طریق مسکن مهر صاحبخانه شوند، اما بعد از گذشت ۱۱سال هنوز نتوانسته اند واحد خود را تحویل بگیرند.

بعد از ۱۳ سال هنوز واحد خود را تحویل نگرفته ام

موسوی یکی از متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد به باشگاه خبرنگاران گفته است: ۱۳ سال پیش برای مسکن مهر در هشتگرد از طریق تعاونی ثبت نام کرده بودم و در آن دوره مبلغ ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان واریز کردم، اما هنوز بعد از گذشت این همه سال نه تنها واحدی تحویل نگرفته ام بلکه تمامی دارایی‌های من هم برباد رفته است و من همچنان مستاجر هستم. در صورتی که شاید در آن دوره با مبلغ ۵۰ میلیون تومان می‌توانستم یک واحد ۴۰ متری در شهرستان خریداری کنم.

پیمانکاران برای تحویل واحدهای مسکن مهر بدقولی می کنند

همچنین قنبری یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر به باشگاخبرنگاران گفت: یک سال نیم است که هر روز به ما می گویند امروز واحد تان را در شهر جدید پرند تحویل می دهیم، دوباره بعد از گذشت چند ساعت می گویند نه هفته آینده تحویل می دهیم و الان برای آن مشکل ایجاد شده است دوباره هفته بعد مراجعه می کنیم می گویند برای پیمانکار مشکل ایجاد شده یک ماه آینده تحویل می دهیم و هر روز دارند به بهانه های مختلف ما را اذیت می کنند.

براساس این گزارش پروژه های مسکن مهر در حال حاضر تبدیل به یک معضلی شده است که حتی در برخی از شهرهای جدید هم متقاضیانی که واحدهای خود را تحویل گرفته اند با مشکل مواجه هستند. 

واحدهای دارای نقص به متقاضیان تحویل داده می شود

حسینی یکی از متقاضیان در شهر جدید هشتگرد به باشگاه خبرنگاران گفته است یک سال نیم است که واحد مسکن مهر خود را تحویل گرفته ام، اما به دلیل ترکیدگی لوله آب ساختمان نشست کرده و کل ساختمان بر روی ساکنان در حال خراب شدن است و همین موضوع باعث شده که ما ساختمان را ترک کنیم و یک سال است که در کانکس ساکن باشیم که هر روز با مشکلات مختلف مواجه شویم. 

تا حل آخرین مشکل مسکن مهر در کنار مردم هستیم

براساس این گزارش پروژه مسکن مهر یکی از بزرگترین تعهدات دولت است که در حال حاضر مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده است که تمام توان و تلاش خود را برای اتمام واحدهای مسکن مهر به کار خواهد گرفت و روز گذشته هم که در مراسم افتتاح واحدهای مسکن مهر هشتگرد حضور داشت قول داد که تا حل آخرین مشکل واحد های مسکن مهر این شهر در کنار مردم خواهد بود.

 مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح ۲۲۰۰ واحد مسکن مهر در هشتگرد گفت:  یکی از سیاست های ما تکمیل واحدهای است که از  گذشته باقی مانده است و یکی از مشکلات ما همین نگاه بوده که افتتاح پروژه به نام چه دولتی زده شود و یکی از مشکلات دیگر قیمت تمام شده است که بعد از گذشت ۱۰ سال افزایش یافته است  که ما  اعتبار آن را از منابع داخلی تامین می کنیم. 

به گفته وزیر راه و شهرسازی اتمام مسکن مهرهای باقی مانده را  به تمامی مدیران اعلام کرده ایم چرا که  مردم گناهی ندارند که دولت های گذشته اعتقادی  به این پروژه ها نداشته و ما باید تا سال ۱۴۰۲  باید پروژه های هشتگرد را تمام کنیم و مردم را از سردرگمی در بیاویم و مسکن های مهر را  تا سال  آینده به سرانجام برسانیم.

او می گوید: چند روز آینده ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس تحویل می دهیم. 

بذرپاش گفت: در گذشته بسیاری از پیمانکاران وفای به عهد نکردند و برخی از مشکلات مربوط به ترکیبی بودن لوله های خانه ها بوده که باعث شده خانه ها نشست کنند اما مردم نگران نباشند، ما تا برطرف کردن آخرین مشکل کنار مردم هستیم.

سال آینده واحد های بدون نقص تحویل می دهیم

همچنین علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید هم اعلام کرد: که تمام توان خود را برای تکمیل واحدهای مسکن مهر به کار خواهیم گرفت و قول می دهیم که در سال جدید واحدهای بدون نقص به متقاضیان تحویل دهیم. 

براساس این گزارش حال با توجه به آنکه بخشی از پروژه های نهضت ملی مسکن در قالب همین واحدهای مسکن مهر ساخته و به بهره‌برداری می رسد بنابراین دولت باید تمام توان و تلاش خود را برای تکمیل این واحدها با کمترین قیمت تمام شده برای متقاضیان به کار گیرد تا متقاضیان باقی مانده مسکن که بیش از ۲۵ هزار نفر است خانه دار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
شهرک ابریشم آلانه گستر بعد ۱۵ سال تحویل نشده کل سرمایه زندگی مردم را گرفتند
Iran (Islamic Republic of)
متقاضی مسکن مهرساری
۲۲:۳۴ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
سلام خواهش میکنم تمنا میکنم اگر چنانجه وزیر مسکن و دیدید بهشون از طرف متقاضی 14 سال انتظار تحویل مسکن مهر مهیارکلا ساری بگید . نوش دارو بعد مرگ سهراب . اونزمانی که تعاونیها با تهدید به ما میگفتند بخاطر افزایش قیمت مسکن مهر اگر ظرف یکهفته نپردازید اسم تون حذف خواهم کرد کجا بودید . وقتی کامل پول و از خانواده ها به زور و تهدید گرفتند کسی نبود بگه ما در کنار شما هستیم . اقای وزیر بنده کارگری بازنشسته ام حقوقم مخارج زندگیم و تامین نمیکنه . چطور بابت اضافه قیمت و باید می پرداختم محبورم کردند با یکی شریک بشم و بعد اینکه تحویل گرفتم بفروشم . حالا شما قضاوت کنید اگر تحویلم بدهند 600میلیون شاید بخرند . سیصد تومان مال بنده میشه . در صورتیکه 14 ساله پیش ماشینی که باهش نون خانواده ام و باهش در میاوردم فروختم . و طلای خانمم و فروختم که همین فروش طلا خدا میدونه چه بلای سرم امد . جمعا ده میلیون تومان شد و ده میلیون تومان و 14 ساله پیش در موقع ثبت نام پرداختم . حالا با این سیصد تومان سهم بنده میدم ماشینم و طلای خانمم و بخرم . و از همه مهمتر ارزوی خانه دار شدنم و باید بگور ببرم . دولت کوتاهی کرد ما چرا باید جریمه اس و بپردازیم . این کحاش عدالته . . از شما هم خواهش میکنم بعنوان یک مدر یک برادر خواهشم و بپذیرید و بع وزیر بگید . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۵۴ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
سرپرست خانوده هستم .مسکن مهر مجبور شدم امتیازش بفروشم برای خرج ودیعه اجاره پرداخت کنم بچه هام بزرک کنم .الان هم پول ریال بی ارزش .وامتیاز مسکن ملی هم نمیتونم بخرم .خلاصه بیچاره شدیم با چندرغاز ودیعه مستاجر مدد جوی بهزیستی هم هستم با پسر کوچکم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
متاسفانه سازندگان هزینه های جانبی زیادی در دست مردم که پول این ساخت وسازها را میدهن میگذران،من خودم تعاونی مسگن عضو بودم و به سختی این قسط ها را جمع میکردیم و میدادیم بعد از تحویل ساختمان دیدیم برایمان سقف کاذب وو چیزهای بیخود گذاشتن وکلی مصالح تیز تلف شده اخر از مجریان ساخت بایددپرسید در اینگونه مسکن ها ضمن رعایت زیبایی چرا این هزینه ها از مردمی که درامد کمی دارند باید گرفته شوند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۵۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
نزدیک به دو دهه است که خبری از تکمیل نیست و بعضی از آنها هم خانه دیگری اختیار کردند( خانه آخرت)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
وقتی بنده های خدا مردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
وقت گل نی.
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۰۷:۵۷ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
مگه فقط مسکن مهر هشتگرد وپرند مونده فقط همتتون روی این مناطق گذاشتین
مسکن مهر ناتمام در تمام استانها داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
با سلام، از سال 76 تا بحال بعد از ثبت نام و واریز وجه پروژه بناسازان شیراز ناتمام مانده، مرتبا چند سال هست که از طرف شرکت عمران و توسعه صدرا، اعلام میکنند که تا پایان سال تمام هست و تحویل میشه ولی هر سال بدقولی و وعده پوچ، هرسال یک مبلغی اضافه بابت تورم می‌گیرند ولی باز هم از تحویل خبری نیست، شاید بهتر بود توی این 17 سال پول رو جای دیگه برای خرید آپارتمان هزینه کرده بودیم، هیچ مسئولی از شرکت عمران صدرا و استان پاسخگو نیست، اجاره نشینی، تورم، هزینه های زندگی و پول گرفتن خارج از قرارداد شرکت عمران صدرا هم اضافه شده، توان ما گرفته شده با داشتن فرزندان بزرگ هنوز هم بدنبال یک سرپناه هستیم ولی دریغ از یک احساس تعهد از مسئولین، لطفاً اگر کسی هست مسئول یا غیر مسئول رسیدگی کند یا پیام ما را گسترش دهد. به امید روزی که بعد از سالها در سن پیری ما هم خانه دار بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
من هم بناسازان واحد دارم تازه دو سال هم هست که قسط خونه های تحویل نگرفته رو هم به بانک مسکن می‌دیم ولی دریغ از یک ذره احساس مسوولیت از مسیولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
پایان عمرمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
هیچوقت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
مالیات خانه های خالی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
سلام . از خدا میخواهم هیچکس شرمنده زن و بچه وخانواده اش نباشه و اینکه موضوع دستمزدمنطقه ای برای من که کارگرم چه فرقی میکند.همه کارگرها صبح تا شب جان میکنندواخر شب شرمنده پیش زن و بچه هاشون میروندواینکه موضوع دستمزدمنطقه ای باعث فروپاشی خانواده های کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
آقای بزر پاش خیلی ازاین خانها که در پردیس است سالهاست تمام شده ولی یا صاحبان آنها گذاشتن گران شه وبیشتترشان دست بنگاهاست که طی این ۳ ما قیمتش ب ۲ ال ۳ برابر رسیده دولت خانه می‌سازه با هزار بدبختی سودش دلال وبنگاهای املاک به جیب میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
وقت گل نی
آخرین اخبار