معاون خدمات درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: این استان در غربالگری سرطان با هدف تامین سلامت عمومی جزء استان‌های پیشرو کشور است.

حسین رضایی معاون خدمات درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی در بازدید از بیمارستان رازی تربت حیدریه متعلق به سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از اقدامات مهم سازمان برای تامین سلامت مردم غربالگری سرطان پستان و کلورکتال (دستگاه گوارش) است که از این حیث به ترتیب رتبه‌های دوم و پنجم کشور به این استان اختصاص دارد.

او با بیان اینکه مجموعه درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی از حیث بیماریابی انواع سرطان جزو استان‌های پیشتاز کشور است، افزود: همچنین رفاه و آسایش خانواده بیماران نیز در دستور کار سازمان قرار دارد بر این اساس بخش هتلینگ بیمارستان‌های فارابی و ۱۷ شهریور مشهد و رازی تربت‌حیدریه راه اندازی شد.

معاون خدمات درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: باوجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز تخت‌های بیمارستانی مراکز درمانی متعلق به سازمان تامین اجتماعی در خراسان رضوی از میانگین کشوری کمتر است و تلاش می‌کنیم شمار آن را افزایش دهیم.

رضایی در این باره آمار مقایسه‌ای ارائه نداد، اما بیان کرد: در حال حاضر در سه بیمارستان تامین اجتماعی استان ۴۶۰ تخت وجود دارد که با راه اندازی بیمارستان رضا در مشهد بخشی از کمبود تخت‌ها جبران خواهد شد.

او تصریح کرد: رایگان بودن کلیه هزینه‌های درمانی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی اعم از هزینه پزشک، دارو، بستری کمک خوبی به اقتصاد خانوار‌ها و جمعیت تحت پوشش است.

گفتنی است تقسیم نامتقارن سلول‌ها در بدن انسان باعث ابتلا به سرطان شده که غربالگری با مجموعه‌ای از تست‌های پزشکی یکی از راه‌های جستجوی بیماری است و به تشخیص زودهنگام و درمان کمک شایانی می‌کند.

سرطان پستان و دستگاه گوارش در ردیف سرطان‌های شایع ایران از جمله در خراسان رضوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.