وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیرو‌های این کشور در پاسخ به حملات تروریستی اوکراین در منطقه بریانسک حمله تلافی جویانه‌ای را آغاز کردند.

وزارت دفاع روسیه خبر داد که در پاسخ به اقدامات تروریستی سازماندهی شده کی یف در ۲ مارس در منطقه بریانسک، نیرو‌های مسلح این کشور از امروز (پنجشنبه) یک حمله تلافی جویانه گسترده انجام دادند.

براساس گزارش اسپوتنیک، در چندین منطقه از اوکراین از جمله‌ کی‌یف، خارکیف و اودسا اصابت موشک‌ها به تاسیسات انرژی و وقوع انفجار متعدد گزارش شده است.

از سویی دیگر صفحه توییتر رسمی روزنامه کی‌یف ایندیپندنت اندکی بعد از شنیده شدن صدای انفجار در چندین شهر و منطقه اوکراین از جمله کی‌یف، خارکیف، لویو، اودسا، دنیپروپتروفسک، ترنوپیل و کروووهراد خبر داد و تاکید کرد که وقوع این انفجارها هنوز از طرف منابع رسمی تایید نشده است.

روزنامه گاردین نیز به نقل از فرماندار منطقه اودسا نوشت: در یک حمله موشکی، چندین موشک به تاسیسات انرژی شهر بندری اصابت کرده که موجب قطعی برق شده است. به گفته این مقام منطقه‌ای مناطق مسکونی نیز بر اثر این حمله آسیب دیده‌اند اما تلفانی گزارش نشده است.

طبق اعلام مسکو، همه اهداف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفت و این حملات، سایت‌های محل استقرار هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی را منهدم کرد، زیرساخت‌های راه‌آهن درگیر در انتقال تسلیحات خارجی را ویران کرد و تاسیسات درگیر در تولید مهمات و تعمیر تجهیزات نظامی را از کار انداخت. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
یاشا پوتین
آخرین اخبار