تورم بزرگترین چالش پاکستان درپی همکاری با صندوق بین المللی پول

عمل به تمهیدات صندوق بین المللی پول توسط پاکستان برای از سرگیری برنامه وام ۶ میلیارد دلاری باعث تورم بی سابقه در این کشور شده است.

تمهیدات صندوق بین المللی پول برای پاکستان همچون افزایش قیمت سوخت، برق، گاز و توقف کنترل مصنوعی قیمت دلار سبب تورم در بخش‌های مختلف و مشکلات معیشتی برای مردم این کشور شده است.

درحالیکه رسانه‌های پاکستانی طی هفته گذشته از شکسته شدن رکورد تورم ۵۰ ساله در این کشور خبر داده بودند، دولت اسلام آباد برای دریافت قسط جدید وام از صندوق بین المللی پول یکی دیگر از شرایط این نهاد مالی را پذیرفت که مطابق با آن نرخ مالیات بر فروش ۳۶ قلم کالا‌های وارداتی همچون وسایل نقلیه، فلزات گرانبها، لوازم آرایشی، کفش، میوه، سبزیجات و سیگار را به ۲۵ درصد افزایش داد.

بر اساس این گزارش کالا‌هایی همچون ظروف لوکس وارداتی، لوازم حمام، کاشی‌های وارداتی، لوازم بهداشتی، لوستر و چراغ‌های فانتزی، انواع ساعت مچی، لوازم تزئینی، فرش، ماهی، انواع گوشت منجمد، مبلمان و خشکبار نیز شامل این افزایش مالیات فروش خواهند شد، این درحالیست که کالا‌های وارداتی از افغانستان از این تصمیم مستثنی هستند.

برغم گرانی و تورم بی سابقه در پاکستان کارشناسان معتقدند: دولت اسلام آباد برای کاهش سطح ذخایر ارزی و جلوگیری از ورشکستگی اقتصادی به ادامه برنامه وام ۶ میلیارد دلاری با صندوق بین المللی پول نیازمند است از این رو با پذیرفتن تمام شرایط این نهاد مالی امیدوار است بزودی یک میلیارد دلار از صندوق بین المللی پول دریافت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار