سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از اردیبهشت سال آینده، طرح پزشک خانواده در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت استان اجرا خواهد شد.

علی احمدی گفت: اجرای طرح پزشک خانواده در چهارمحال و بختیاری مزایای فراوانی دارد که کاهش هزینه‌های درمانی و ارتقای سلامت جامعه از جمله این مزایاست.

وی ادامه داد: در برخی از کشور‌های توسعه‌یافته بیش از ۷۰ سال است که طرح پزشک خانواده اجرای می‌شود و اجرای صحیح این طرح نیاز به برنامه مدون، حمایت جدی و همدلی مردم و همه دست اندرکاران حوزه سلامت دارد.


بیشتر بخوانید


احمدی تصریح کرد: اجرای طرح پزشک خانواده در نهایت موجب نظم‌دادن و بهبود خدمات‌دهی به هم اُستانی‌ها می‌شود و امیدواریم این کار در سال ۱۴۰۲ در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر استان انجام شود و اجرای این طرح در ارتقای سلامت هم‌استانی‌ها به طور قطع موثر خواهد بود.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی، صیانت و ارتقای سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های درمان از دیگر مزایای اجرای طرح پزشک خانواده است.

وی تاکید کرد:هرچه هم‌استانی‌ها از این طرح آگاه‌تر باشند مشارکت و همکاری بهتری خواهند داشت و اجرای این طرح با مشکلات کمتری مواجه خواهد شد و رسانه‌ها در آگاهی بخشی در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: با اجرای کامل این طرح هزینه‌های نظام ارجاع به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت و میزان خدمات‌دهی افزایش می‌یاید و از هزینه‌های درمانی مردم کاسته می‌شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار