مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هفت هزار و ۶۹۵ دانش آموز این استان امسال در قالب اجرای طرح دادرس در ۲۰۹ مدرسه آموزش دیدند.

علیرضا میربهاءالدین اظهارداشت: طرح ملی دادرس(دانش آموز آماده در روزهای سخت) طرح ارزشمندی است که شروع آن به ۱۱ سال پیش با وقوع حادثه آتش سوزی در مدرسه شین آباد بر می‌گردد، طرحی که پایه و اساس آن روی اصول بشردوستانه بنا نهاده شده و زمینه را برای مسوولیت پذیری همراه با اعتماد به نفس بالا و مهربانی بیشتر میان نوجوانان فراهم می‌آورد.

وی بیان کرد: طرح دادرس با همکاری آموزش و پرورش، معاونت تربیت بدنی و سلامت هر ساله با شروع سال تحصیلی جهت دانش آموزان متوسطه اول(هفتم-هشتم ونهم) برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: پناهگیری و خروج ایمن ،ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی - ریوی، خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی، آتل بندی، حمل مصدوم، اطفا حریق و سوختگی و اسکان اضطراری از جمله سرفصل های آموزشی طرح ملی دادرس است.

وی افزود: افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدرسه یکی از اهداف این طرح است که دانش آموزان در طول سال تحصیلی خود دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه را می‌گذرانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار