کارگاه آموزشی پرورش کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، کارگاه آموزشی پرورش کرم ابریشم با هدف توسعه صنعت نوغانداری و آموزش کارشناسان و بهره برداران و علاقمندان به این طرح برگزار شد.


بیشتر بخوانید


حسن رحمانی مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: در این دوره فراگیران با نحوه پرورش کرم ابریشم، کاشت نهال و ایجاد توتستان و بررسی توجیه اقتصادی و فنی نوغانداری آشنا شدند.

وی افزود: توسعه نوغانداری به عنوان فعالیت جنبی کشاورزی در تقویت اقتصاد خانوار روستایی و اشتغال بسیار موثر است و میتواند بعنوان منبع درآمد نسبتا مناسبی برای روستاییان و به ویژه بانوان روستایی باشد.

رحمانی اضافه کرد: امید داریم با دوره‌های برگزار شده و توانمندی سازی و آموزش بهره برداران شاهد توسعه نوغانداری در استان باشیم.

وی اظهار داشت: با هدف بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی‌های فنی و تخصصی بهره برداران دوره‌های آموزشی برگزار خواهد شد تا متقاضیان نوغانداری بتوانند با داشتن علم و دانش فنی لازم اقدامات اولیه را برای پرورش آن انجام دهند و مراحل پرورش کرم ابریشم بصورت مرتب توسط کارشناسان امور دام رصد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار