عطاء اله اکبری اظهارداشت: با توجه به اینکه ساخت بزرگراهها علاوه بر افزایش ایمنی سفر سبب توسعه فعالیت تجاری و ترانزیتی می شود و زمینه را برای رونق فعالیت های اقتصادی، سرمایه گذاری و دیگر حوزه های اقتصادی فراهم می سازد این اداره کل با بکارگیری تمام ظرفیتهای ملی و استانی تلاش دارد در صورت تخصیص به موقع اعتبارات شبکه بزرگراهی استان تا حدود سه سال آینده تکمیل کند.
وی با بیان اینکه برای شتاب بخشی به توسعه سیستان و بلوچستان باید مولفه ها و عواملی که باعث بهبود زیر ساخت های راهسازی می شود را مدنظر قرار دهیم، افزود: با توجه به قطب اقتصادی بودن این استانهای و توسعه اقتصاد دریایی در کریدور جنوب و نقش عمده درآمد جنوب شرق از این استان، ساخت بزرگراه ضرورتی انکارناپذیر است بنابراین تکمیل هر چه سریعتر باند دوم در این منطقه میتواند در تسهیلات و برقراری ترافیک ایمن و توسعه گردشگری و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده و صرفه جویی در مصرف سوخت هم نقش بسزایی ایفا کند.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به منظور تسریع در ساخت بزرگراه در این استان ضروری است اقداماتی نظیر جایگزین کردن تامین و پرداخت اعتبارات نقدی بجای اعتبار تهاتر نفت، ابلاغ و تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات پیوست قانون متوازن و هدفمندی، تخصیص اعتبارات از محل تسهیلات ماده ۵۶ قانون الحاق برای پروژههایی نظیر قطعه ۲ بزرگراه زاهدان- بیرجند و کمربندی غربی زاهدان مورد توجه قرار گیرد.
وی بر افزایش مبلغ پیش بینی شده برای هر طرح راهسازی با توجه به افزایش تورم و پایین بودن مبلغ اولیه تعیین شده و ابلاغ قیر مورد نیاز پروژهها در یک یا ۲ مرحله بطور کامل به این اداره کل جهت تسریع در پیشبرد و بهره برداری از پروژه های بزرگراهی این استان تاکید کرد.
اکبری با بیان اینکه توسعه سیستان و بلوچستان امکان پذیر نخواهد بود مگر شبکه بزرگراهی آن در قالب کریدور شمال - جنوب وشرق به غرب کامل شود، خاطر نشان کرد: راههای استان توجه ویژهای را میطلبد و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در حوزه مهندسی و ساخت به منظور ایجاد تردد ایمن و کمک به توسعه استان، تبدیل و ارتقاء محورهای موجود از راههای اصلی به بزرگراهی را بعنوان یکی از اولویت های کاری قرار داده است.