معاون تحقیقات وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر، تغییر در کیفیت و سبک زندگی، مهم‌ترین نیاز مردم است و باید از ظرفیت خیرین در این راستا استفاده شود.

یونس پناهی گفت: بار بیماری‌ها یکی از تهدیدات جدی حوزه سلامت است و علل اصلی آن به ترتیب، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های نورولوژی مغز و اعصاب، بیماری‌های تنفسی و تروما‌ها و تصادفات است و برای مدیریت این تهدید، راهی جز پیشگیری وجود ندارد و پیشگیری هم جز با تغیییر سبک زندگی، امکان‌پذیر نیست.

وی ضمن پیشنهاد تأسیس مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌های سبک زندگی سالم به خیّرین، خاطرنشان کرد: با پیشگیری، می‌توان چند گام جلوتر از درمان حرکت کرد و تأسیس چنین مراکزی در راستای پیشگیری از بیماری‌ها ضروری است.

معاون وزیر بهداشت دو مقوله امنیت و سلامت را از مهم‌ترین و جدی‌ترین برنامه‌های هر حکومتی دانست و افزود: پرداختن و پاسخ دادن به این دو مقوله، راهی جز تولید علم و مرجعیت و سرآمد بودن علمی ندارد.

وی با بیان این که در راستای نیل به مرجعیت علمی باید رفع نیاز‌های مردم در حوزه سلامت جزو برنامه‌های جدی باشد، افزود: لازم است برای برطرف کردن یا کاهش اثرات تهدید‌های حوزه سلامت از جمله بار بیماری‌ها، تغییرات اقلیم (کم‌آبی، سیل، زلزله و ...)، کاهش جمعیت و امنیت غذایی، برنامه‌ریزی شود.

دکتر پناهی با اشاره به این که وضعیت کشور از نظر علم پزشکی قابل قبول است، گفت: در حال حاضر بزرگان علم پزشکی ایران در سطح دنیا صاحب سبک و صاحب قلم هستند و بسیاری از مقالات و کتب علم پزشکی دنیا، توسط نخبگان ایرانی تالیف شده است.

وی عدالت‌محوری را یکی از سیاست‌های جدی وزارت بهداشت عنوان کرد و خطاب به خیرین گفت: مطمئن باشید یک قدم از شما، دو قدم از دولت، چرا که وزارت بهداشت، خیرین را جزو ظرفیت‌های بزرگ کشور می‌داند که می‌تواند بهتر از سیاست‌های دولتی در اختیار مردم باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار