رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد همدان گفت: تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد استان در ۳۰ سال گذشته از ۱۲ مورد به ۶۰۰ مرکز رسیده است.

 حجت الاسلام علی عزیزی گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی به ویژه در حوزه جوانان در این مراکز اجرا می‌شود.

او  روز چهارشنبه در همایش مهدی یاوران با رویکرد افزایش جمعیت و سی امین سالروز تاسیس کانون‌های مساجد با حضور جوانان و زوج‌های جوان شهرستان همدان اظهار داشت: مسجد پایگاه اصلی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود و کانون‌های مساجد، هم برای گسترش معارف اسلام با استفاده از ابزار هنر شکل گرفت.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد همدان با اشاره به ۱۷ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از گسترده‌ترین شبکه‌های فرهنگی و هنری حتی در دورترین روستا‌ها به شمار می‌رود.

او، برگزاری دوره مدیریتی فرهنگی مساجد، آموزش زوج‌های جوان و توانمندسازی مربیان را از مهمترین اقدامات انجام گرفته در این کانون‌ها برشمرد و اظهار داشت: در مقابل جنگ تمام عیار توسط ایادی استکباری در کشور باید نهضت بازگشت به مساجد انجام گیرد تا برای مقابله با دشمن از این ظرفیت استفاده کنیم. افزود: منظور از بازگشت به مسجد به معنای شلوغ شدن در هنگام اقامه نماز نیست، بلکه مسجد مکانی است که کارکرد فرهنگی، اجتماعی و تاریخی دارد و باید موانع آن را حل کرد.

حجت الاسلام عزیزی گفت: کانون‌های مساجد مجموعه‌ای غیر دولتی و غیر انتفاعی و از نوع سازمان‌های مردم نهاد است و خود باید به دنبال پیشبرد کار و جذب اعتبار برای از مجموعه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف عالی نظام باشد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد همدان گفت: با تاکید بر نقش کانون‌های مساجد در تربیت فرزندان گفت: اگر به وظایف خود درست عمل کرده و هنرمندان متعهدی از دل مسجد تربیت می‌شدند امروز چند هنرمند نمی‌توانستند به اغتشاشات دامن زده و آن را راهبری کنند.

او ابراز امیدواری کرد که با همت و پشتکار مدیران کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد بتوان این کمبود را جبران کرده و مساجد را به جایگاه مورد نظر نظام جمهوری اسلامی رساند.

در این آئین از زوج‌های جوان کانون‌های مساجد شهرستان همدان که در چند ماه گذشته با مهریه‌های و هزینه‌های کم (ازدواج آسان) کرده بودند با اهدای هدیه تجلیل شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار