رئیس سازمان بسیج سازندگی در نایین گفت: در اجرای قرارداد آبرسانی به ۷ هزار و ۱۳۸ روستا در مرحله اول ۶۵۰ طرح با کار جهادی به پایان رسیده است.

سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به روستا‌های شهرستان نایین گفت: اگر قرار بود با بودجه‌های مرسوم برای طرح‌های آبرسانی کار پیش رود، این روند سالیان سال طول می‌کشید، اما با کمک مجلس سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان برای آب آشامیدنی روستایی خلق منبع شد و برای سال بعد نیز مجلس همین همت را دارد.


او با یادآوری اینکه در قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نهاد‌های انقلابی و معاون اول رئیس‌جمهوری حضور دارند ضمن هم‌افزایی، تقسیم کار کرده اند، تصریح کرد: رقمی که برای طرح آبرسانی روستایی هزینه می‌شود درصد قابل توجهی کمتر از برون‌سپاری است یعنی صرفه بیت‌المال نیز رعایت می‌شود که خود یک مزیت است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ویژگی دیگر این طرح را روند سریع اجرای آن بیان و اضافه کرد: شروع این فرایند در اردیبهشت ماه با بستن قراردادی برای ۷ هزار و ۱۳۸ روستا آغاز شد که در مرحله اول ۳ هزار و ۵۰۰ مورد آن را به‌عنوان معین پذیرفتیم، کار را در هزار و ۴۰۰ روستا آغاز کردیم و ۶۵۰ مورد آن به اتمام رسیده که نتیجه کار جهادی است، اما نباید به این موضوع قانع شویم.


سردار زهرایی با بیان اینکه قرار بر این است روستا‌های فاقد آب آشامیدنی واقع در مسیر نیز مورد توجه قرار گیرد و روستا‌هایی که می‌توان برای آن‌ها آب آشامیدنی پایدار هم ایجاد کرد در قرارداد جدید قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که می‌تواند در دولت سیزدهم رقم بخورد این است که مشکل آب آشامیدنی روستایی یک‌بار برای همیشه حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.