چهارمحال و بختیاری در سالروز ولادت حضرت مهدی (عج) منجی عالم بشریت و نیمه شعبان سراسر سرور و شادمانی است.

منتظران امام عصر (عج) در همه جای چهارمحال و بختیاری با چراغانی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی بهار دل‌ها را گرامی داشته و به استقبال بهار طبیعت ۱۴۰۲ رفتند.

علاوه بر تزئین و فضاسازی زیبای خیابان‌های اصلی شهر‌ها، کوچه‌ها و معابر محلات نیز به صورت چشم نوازی چراغانی شده و دوستداران مهدی موعود در هرگوشه‌ای به جشن و شادی پرداختند.

امروز حال و هوای سراسر استان مهدوی است و مشتاقان ظهور، کوی و برزن را آذین بندی و در حد توان خود به برپایی هرچه باشکوه‌تر جشن‌های عید نیمه شعبان کمک می‌کنند.

مردم چهارمحال و بختیاری از ابتدای ماه شعبان با برافراشتن پرچم‌های مزین به نام ائمه اطهار و آذین‌بندی بازار، معابر، مساجد و تکایا خود را برای برگزاری جشن‌های بزرگ میلاد حضرت مهدی (عج) آماده کرده‌اند، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، اجرای سرود‌های خیابانی و جشن بزرگ سمنوپزان از دیگر برنامه‌هایی است که با حضور خودجوش گروه‌های مردمی درحال برگزاری است.


بیشتر بخوانید


به گفته موسی انصاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، امسال برنامه‌های جشن نیمه شعبان به صورت خلاقانه، هنرمندانه و با بهره گیری از سازمان‌های مردم نهاد، اصناف و بازاریان در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشن به صورت محله محور در سراسر نقاط شهری و روستایی استان برگزار خواهد شد.

انصاری اضافه کرد: ۱۵ دستگاه اجرایی چهارمحال و بختیاری در ۱۴ کمیته در برگزاری هر چه بهتر این مراسم‌ها مشارکت دارند.

وی ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ مهدویت از طریق رسانه ها، مردمی کردن جشن ها، فضاسازی محیطی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی از رویکرد‌های مهم در جشن‌های نیمه شعبان امسال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار