نیمه شعبان سال ۲۵۵ پسری از نسل محمد (ص) متولد شد که جهان نام او را با عمر طولانی و عجیب، می‌برد .

حجت بن الحسن المهدی تنها فرزند امام یازدهم شیعیان یعنی امام حسن عسکری است که در شرایط کاملاغیرعادی آن روزگار از زنی بنام ملیکا (نرجس) از نژاد مسیحیان از نسل شمعون نبی متولد شد وبعد از تولدش نیز به شدت از او مراقبت شد تا از نظر‌ها غایب شد.

به سبب کنترل شدیدی که بر زندگی روزانه امام حسن عسکری در اردوگاه نظامی سامرا بود تولد فرزندی از او به شدت رد می شود اما امر الهی بر این بود که این فرزند ازکنیزتازه مسلمان شده این خاندان  که تنها همسر امام بود، متولد شود.

سرگذشت عجیب مهدی  را تنها بیداردلانی که در زندگی این دنیا عجایب زیادی دیده اند باور می‌کنند و الا هیچ کس نمی‌تواند تصور کند که هم اکنون در جهان کسی زنده است ونفس می‌کشد که هزار و ۱۸۹ سال سن دارد!

قرآن، اما با مطرح کردن سرگذشت نوح نبی، اصحاب کهف و عزیر نبی ومانند آن راه را برای باورپذیری مسلمانان هموار کرده است و از آنجایی که اعتقاد مسلمین به کامل بودن دین شان منشا الهی دارد (آیات سوره مائده درخصوص کمال دین) این دین از قرن‌ها قبل توسط شیطان پرستان و ایادی آنان در دیگر فرقه‌های مذهبی مورد هجوم زیادی واقع شده است.

با کمی تحقیق بیشتر متوجه می‌شویم قضیه ظهور و رخ داد جهانی بنام مهدویت بیش از مسلمین مورد مطالعه دشمنانی از جنس یهود واقع شده است، چرا که یهود به سبب ادعای قوم برتر بودن و دیدن رقیبی بنام اسلام وتشیع؛ همواره به دنبال حذف این دشمن واقعی خودش است.

کلیدواژه‌های زیادی امروزه در دنیای پر رمز وراز اینترنت وجود دارد که می‌تواند ابعاد شخصیتی مهدی (همان مرد با عمر بیش از هزار سال) را برای شما روشن کند، اما متاسفانه به سبب محدودیت‌های زیاد خیلی از اطلاعات خوب و اصلی در این بحث مخفی می‌ماند.

امروز نیمه شعبان است وفرصت خوبی برای شناساندن این امام حی وحاضر به جهانیان فراهم است.

درخصوص امام عصرذکر این نکته ضروری است که از آنجا که انحراف اذهان عمومی بشر کارساده‌ای نیست از مدت‌ها قبل با تولید وساخت فیلم‌های سینمایی خاصی سعی بر این شده که از اعداد واشکالی که در اسلام مطرح است استفاده وچهره این امام بزرگ و فلسفه غیبت و امر حتمی ظهور را خدشه دار کرده وچهره‌ای زشت وکریه از آن بسازند، فیلم هایی چون سیصد، تبدیل شوندگان، مرد پولادین، مردان ایکس آپوکالیپس و مانند آن برای تخریب چهره امام عصر ما ساخته شد.

فیلم ضدمهدی که شش اسکار گرفت!

فیلم سینمایی «Dune» تل ماسه، پر فروش‌ترین فیلم سینمایی هالیوودی در جدیدترین رده بندی شش اسکار گرفت. در این فیلم، نویسندگان صراحتا به امام دوازدهم (حضرت مهدی سلام الله علیه) اشاره داشته و گام دیگری را در ذهنیت سازی منفی از منجی و موعود اسلامی با چاشنی «شیعه» بر میدارد.

در این فیلم سینمایی، صریحا از لفظ «مَهدی» و «لسان الغیب» صحبت میشود ؛ این نشانگر این است که هالیوود در طی این سال‌ها بشدت پیگیر احادیث شیعه در زمینه مهدویت بوده اند.

 

مبهم بودن مسائل حوزه مهدویت و ظهور این امام بزرگوار منجر به فراموش شدن مساله مهمی بنام زمینه سازی برای ظهور شده است وبه همین سبب فرقه‌های متعددی برای این مساله شکل گرفته و با پول‌های نجومی که از دول غربی دریافت می‌کنند اجازه کوچکترین حرکت مثبتی دراین حوزه را نمی‌دهند.

اما خوشبختانه با همه این فشارهای منفی، طی چند سال اخیر با کار‌های فرهنگی زیبایی که به شکل آتش به اختیار انجام شده است، قدری از مهجوریت وگمنامی مساله مهدویت کاسته شده است؛ اجرای وسیع سرود سلام فرمانده توسط دهه نودی‌ها رکوردارحرکت‌های فرهنگی بود که البته با انتقاد‌های تند همیشگی سعی شد اثرگذاری این کار بزرگ کمرنگ شود.

اجرای کار‌های دیگر فرهنگی زیبایی که در یکی دوسال اخیر اجرایی شده است نیزفرصت خوبی برای آشنایی نسل نونهال ونوجوان ما با مساله مهم منجی خواهی وفرهنگ زیبای انتظار است، اما نباید فراموش کنیم برخی نماد‌های شیطانی وکار‌هایی که در مجموعه کودک ونوجوان ارائه می‌شود عملا به دنبال تبدیل این فرصت برای انجام امور ضدفرهنگی هستند.

از شب گذشته طوفان توییتری با هشتگ مخصوص منجی آغاز شده است وبرخی فعالان مجازی با ایجاد گروه‌هایی هدفمند به دنبال اشاعه نام وویژگی‌های امام عصر به دنیا هستند، حرکتی که در چند سال اخیر آغاز شده وبرکاتی هم داشته است، و نسل جوان لائیک وبعضا یهودی ومسیحی را در دنیای اینترنت با سوالی بنام مهدی کیست؟ روبرو کرده است.

گفت مشتاقی ومهجوری دور از تو چنانم کرد کز دست بخواهد شد، ایام شکیبایی

ان شالله با ظهور آفتاب عالمتاب بشریت وجود مقدس امام عصر مسلمین حجت بن الحسن المهدی کژی‌ها وسستی‌ها به کنار رفته و زندگی شیرین ودلچسب زیر سایه اسلام واقعی نصیب همه ما شود.

مرضیه السادات حسینی راد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.