رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تداوم برخورد با خودرو‌های مختلف و حادثه ساز به منظور صیانت از امنیت شهروندان خبر داد و گفت : این برخورد‌ها در ایام نوروز که کرمانشاه میزبان مهمانان نوروزی خواهیم بود تشدید می‌شود.

محمد حیدری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان به تشریح مهمترین برنامه‌های در دست اقدام و اجرا شده پلیس راهور پرداخت و گفت : در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تخلف رانندگی در استان صورت گرفته که با آن‌ها برخورد‌های قانونی و لازم به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ نوع تخلف حادثه ساز تعریف شده است، افزود: حرکات مارپیچ و نمایشی، عبور از چراغ قرمز و سرعت‌های غیرمجاز سهم بیشتری در حوادث رانندگی داشته اند که برخورد با این قبیل تخلفات به صورت جدی در ئدستور کار قرار داشته و در ایام نوروز تشدید هم خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به پررنگ بودن نقش سرعت غیرمجاز در سوانح رانندگی، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۴۵ هزار مورد از اعمال قانون‌های صورت گرفته مربوط به این تخلف بوده است.

وی به تشدید برخورد‌ها با سرعت غیرمجاز در معابر درون شهری اشاره کرد و گفت: خودرو‌هایی که در این معابر با سرعت بیش از ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کنند توقیف و علاوه بر ضبط گواهینامه، نمره منفی نیزبرای راننده لحاظ می‌شود.

حیدری با بیان اینکه اگر جمع نمره منفی رانندگان متخلف به ۳۰ برسد در مرحله اول فرد ۳ ماه از رانندگی محروم می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم جمع نرمه منفی از به ۲۵ برسد ۶ ماه محرومیت از رانندگی و در مرحله سوم چنانچه نمره منفی به ۲۰ برسد راننده متخلف تا یکسال از رانندگی محروم و گواهنیامه اش نیز باطل می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مخدوش کردن پلاک جرم است، خاطرنشان کرد: در همین راستا طی سال جاری ۷۰۰ دستگاه خودرو اعمال قانون شدند.

وی یادآور شد: همانگونه نیز که بار‌ها اعلام کرده ایم پلیس به دنبال جریمه کردن نیست، ولی نمی‌توان افراد قانون شکن را به حال خود رها کرد، در واقع برخورد با خاطیان حوزه راهنمایی و رانندگی مطالبه جدی مردم از پلیس است و ما هم مکلف به اجرای این کار هستیم.

حیدری در عین حال به حوادث رانندگی رخ داده اشاره کرد و گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰۱ نفر در این حوادث جان خود را از دست داده اند که البته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ نفر آمار تلفات کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه با بیان اینکه ۶۵ درصد جانباختگان در حوادث رانندگی درون شهری استان عابران پیاده هستند، خاطرنشان کرد: رده سنی ۲۵ تا ۵۰ سال بیشترین آسیب پذیری و تلفات را در بین قربانیان داشته اند.

وی تعداد افراد جان باخته در طرح نوروزی سال ۱۴۰۱ در بازه زمانی (۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین) را ۹ نفر و افراد زخمی را ۲۰۰ نفر در حوزه سوانح رانندگی درون شهری عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم این آمار در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ کاهش یابد.

حیدری در عین حال همراهی مردم با پلیس را در کاهش تخلفات رانندگی بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: امید می‌رود در نوروز امسال نیز خانواده‌ها این همکاری را تداوم بخشیده تا شاهد کاهش سوانح و تلفات باشیم.

رئیس پلیس راهور استان در ادامه به برخی خدمات ارائه شده از سوی این پلیس اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن امسال ۶۶۳ هزار نوع خدمات از قبیل تعویض پلاک، صدور و تعویض گواهینامه و ... به شهروندان ارائه شده است.

وی با اشاره به رشد ۱۷ درصدی صدور گواهینامه‌های جدید، از افزایش ۷ درصدی شماره گذاری خودرو‌های تازه هم خبر داد و گفت: در حوزه نقل و انتقال خودرو ۴۶ درصد خدمات افزایش یافته است.

حیدری با اشاره به وجود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو با پلاک بومی (۱۹ -۲۹) در استان، گفت: ۶۵ درصد وسایل نقلیه در مرکز استان حضور دارند.

این مقام انتظامی در ادامه از افزایش ۲ ساعته فعالیت مرکز تعویض پلاک کرمانشاه خبر داد و گفت: در نیمه دوم اسفند این مرکز تا ساعت ۱۷ به صورت یکسره در خدمت شهروندان خواهد بود.

وی گفت: مرکز تعویض پلاک کرمانشاه هم اکنون روزانه به صورت میانگین بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ نفر پذیرش دارد و خدمات لازم را به متقاضیان ارائه می‌کند.

حیدری با اشاره به افزایش حجم تردد‌های درون شهری در روز‌های پایانی سال و ۶ بربار شدن آن نسبت به ماه‌های گذشته، از شهروندان خواست حتی الامکانبا وسایل نقلیه عمومی تردد کنند تا هم شاهد کاهش بار ترافیکی باشیم و هم اینکه از سوانح رانندگی کاسته شود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه خیابان‌های کرمانشاه دیگر پاسخگوی این حجم از تردد‌ها و خودرو‌های موجود نیست، گفت: یکی از اقداماتی که در دستور کار وجود دارد اجرای طرح زوج و فرد در تمام طول سال است.

وی ادامه داد: هرچند در حوزه مسائل ترافیکی ۳۲ دستگاه در کنار پلیس راهور دارای مسئولیت هستند و اگر همه این دستگاه‌ها وظابف خود را به خوبی انجام دهند قطعا شاهد وضعیت بهتری خواهیم بود.

حیدری به ۱۰۰ دوربین نظارتی و ۲۷ سامانه پلاک خوان در معابر شهری استان اشاره کرد و گفت: برای پوشش ۱۰۰ درصدی معابر شهری به ۱۲۰ سامانه دیگر نیاز داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.