رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ سامانه بارشی به استان از فردا چهارشنبه خبر داد.

نوید حاجی بابایی رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: سامانه بارشی از فردا بیشتر مناطق استان به ویژه غرب و جنوب استان را فرا می‌گیرد و شدت بارش‌ها بعد از ظهر فردا و نیز روز جمعه خواهد بود.


او افزود: بارش‌ها به صورت رگباری همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و در مناطق کوهستانی بارش برف دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در نیمه شرقی و مناطق مستعد وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان هم در آستانه فعالیت سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی صادر کرد.


بارش رگباری پدیده غالب این سامانه است و رگبار برف در مناطق سردسیر و باران توأم با رعد و برق، ریزش تگرگ، وزش تندباد موقت و مه آلودی و کولاک در گردنه‌ها پیش‌بینی شده است.


هواشناسی درباره ذوب همزمان برف و بارش باران و احتمال بالا آمدن و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها هشدار داده و افزوده که جاری شدن روان آب در معابر عمومی و احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در مجوز‌های غرب و جنوب استان طی سه روز پیش رو دور از انتظار نیست.


هواشناسی استان توصیه کرده که هم استانی‌ها در صورت تردد در جاده‌های استان زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و بر اتخاذ تدابیر لازم در محور‌های مواصلاتی استان اصفهان با چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و آماده باش نیرو‌های راهداری و امدادی تاکید کرده است.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی زمانی صادر می‌شود که بر اثر فعالیت پدیده جوی، احتمال خسارت گسترده زیاد و لازم است تدابیر لازم اتخاذ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.