وزیر بهداشت گفت: بیمارستان هوشمند حضرت مهدی بزرگترین مجموعه آموزشی و درمانی در نظام سلامت در دوران انقلاب و حتی قبل از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

عین اللهی گفت: بیمارستان حضرت مهدی همزمان با نیمه شعبان فردا افتتاح خواهد شد. شاهد افتتاح یکی از بزرگترین بیمارستان‌های منطقه هستیم که اسم این بیمارستان را کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی نامگذاری کرده ایم.

او ادامه داد: این بیمارستان از سال ۹۰ توسط یک خیر بنیان‌گذاری شد به طوری که ۱۰ درصد هزینه را خیر پرداخت کرده است بنابراین ۱۱ سال طول کشید تا بیمارستان افتتاح شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: در دولت سیزدهم شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی این بیمارستان بودیم، از شروع دولت سیزدهم تا به امروز ۲۰ درصد دیگر نیز تأمین شده است. ۵۰ درصد تجهیزات از قبل و ۵۰ درصد دیگر تأمین خواهد شد.

وی افزود: این بیمارستان بزرگترین مجموعه آموزشی و درمانی در نظام سلامت در دوران انقلاب و حتی قبل از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود به‌طوری‌که بیمارستان هوشمند حضرت مهدی سرآمد بیمارستان‌های ایران و منطقه است و به عنوان یک ابر پروژه محسوب می‌شود.

عین اللهی ادامه داد: این بیمارستان هزار تخت دارد به طوری که ۲۰۴ تخت به‌منظور بستری، حدود ۵۲۳ تخت عادی و ۱۱۰ تخت بستری اورژانس و ۴۲ تخت برای اتاق عمل دارد و دارای هتلینگ پیشرفته است.

او با اشاره به این که این بیمارستان دارای پرونده الکترونیک است گفت: بیمارستان حضرت مهدی مجهز به پد هلیکوپتر است، این بیمارستان ۱۸ طبقه دارد که در طبقه بالا هلیکوپتر می تواند فرود آید و همچنین بیشترین تخت آی سی یو و سی سی یو کشور را داراست. اعمال جراحی پیشرفته اعم از کلیه ،کبد و مغز در این بیمارستان انجام خواهد شد.

عین اللهی با بیان این که این پروژه ملی بزرگ است به طوری که الگوی منطقه محسوب می‌شود افزود: بیمارستان هوشمند حضرت مهدی یاری گر بیماران است و  با همه بیمه ها طرف قرارداد خواهد بود و به صورت کاملا دولتی اداره خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
سلام و درود بسیار فراوان
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
انشالله خدمات خوبی به هم وطنان البته مسلمان افغانی و عراقی و پاکستانی خواهد داد و مردم خودمان به دلیل نداشتن پول در راه این بیمارستان‌های دولتی جان خواهند داد
آخرین اخبار