مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سراسر کشور طرح "کتابخانه‌گردی" در ۱۷ کتابخانه‌ عمومی استان اجرا شد.

احمد فرهادی اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری در آستانه نوزدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طرح "کتابخانه‌گردی" را همزمان با سراسر کشور در ۱۷ باب از کتابخانه‌های عمومی استان اجرا کرد.

وی ادامه داد: در این طرح برخی از مردم و مدیران اجرایی اُستان و شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از کتابخانه‌های عمومی اُستان بازدید کردند و علاوه بر حضور در کتابخانه‌ها و آشنایی با تلاش‌های ارزنده کتابداران، خدمات، روند فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برای مراجعان تشریح شد.

فرهادی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی ملاصدرا فرخشهر، پژمان بختیاری دشتک، ایثار سرتشنیز، امام خمینی گندمان، شهید کریمیان آلونی و عمان سامانی، حافظ شهرکرد، شهید آیت جونقان، شهید باهنر اردل، شهید قدوسی شلمزار، شهید مطهری لردگان، حافظ مال خلیفه، داراب افسر بختیاری چلگرد، کتابخانه آیت‌الله مهدوی‌کنی صمصامی، کتابخانه شهید منتظری بروجن، کتابخانه شهدا شهر بن و کتابخانه شهید جعفرزاده سامان در این طرح پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی بودند.

افزود: امسال درخواست راه‌اندازی پروژه کتابخانه مرکزی شهرکرد از طریق استاندار چهارمحال و بختیاری و نماینده شهرستانهای، شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز است، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است تا بودجه‌ای به این طرح فرهنگی تخصیص داده شود و هر چه زودتر شاهد آغاز احداث کتابخانه مرکزی شهرکرد باشیم.

وی ادامه داد: احداث کتابخانه مرکزی برای مرکز اُستان، نیاز به بودجه زیادی دارد که تخصیص به آن تنها از ردیف‌های اُستانی میسر نیست و باید اختصاص ردیف ملی اعتبارات برای این پروژه صورت بگیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:هم‌اکنون با توجه به جمعیت استان و وجود افزون بر ۹۸۰ هزار کتاب در ۵۶ کتابخانه عمومی اُستان سرانه کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی اُستان برای هر نفر یک کتاب است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این سرانه تا سال ۱۴۰۶ باید به سه کتاب برسد.


بیشتر بخوانید


وی تاکید کرد: هم‌اکنون ۵۶ باب کتابخانه عمومی در چهارمحال و بختیاری فعال است که ۹ کتابخانه از این تعداد در مناطق روستایی و ۶ باب کتابخانه مشارکتی نیز در زندان‌های اُستان فعال هستند و در حال حاضر افزون بر ۴۵ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در اُستان در حال تحصیل هستند و نیاز به کتابخانه مرکزی یکی از ضرورت‌های بخش فرهنگی است.

فرهادی یادآور شد: امسال استقبال از کتابخانه‌های عمومی اُستان بعد از کاهش محدودیت‌های کرونایی رشد قابل توجهی داشت و شاهد رشد ۲ برابری عضویت در کتابخانه‌های عمومی اُستان در سالجاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.