همزمان با هفته درختکاری آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج با حضور در نهالستان بزرگ کرج در محمدشهر ضمن بازدید از این نهالستان در کنار معلولین ذهنی بهزیستی درخت غرص کرد.

آیت الله حسینی همدانی در مراسم درختکاری در کنار معلولین ذهنی بهزیستی در محمد شهر توجه به درخت و فضای سبز را موضوعی مهم و اساسی خواند و گفت: فضای سبز و درختکاری نیاز جامعه و کشور است و ما تا آنجایی که توان داریم این خط سبز رو باید زنده نگه داریم.

امام جمعه کرج در ادامه گفت: حضرت آقا فرمودند که هر کسی سه درخت بکارد، ضربدر کل جمعیت کشور یک عدد قابل توجهی خواهد شد و این تعهد یک میلیارد اصله درخت انشالله به این طریق انجام خواهد شد.

او  در ادامه گفت: درختکاری روحیه امید را در انسان زنده میکند و وقتی درختی کاشته میشود روحیه امید را در انسان تقویت می کند و درخت نماد حیات ،زندگی، طراوت و شادابی است.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان در خصوص فضای سبز و تولید نهال گفت: وضعیت فضای سبز خود استان از قابلیت های بسیار فراوانی برخوردار است ، هم در تولید اصله های گیاهانی که مثمر هستند و علاوه بر تولید و کاشت در استان ، به استان های دیگر کشور هم ارسال میشودو این نشانگر این است که استان البرز نقش بسزایی در مسیر کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور ایفا میکند.

امام جمعه کرج گفت: در استان البرز هم فضاهایی مانند دشت اشتهارد وجود دارد که نیازمند رسیدگی و توجه ویژه است و با طرحی جنگلکاری که مسولین برنامه ریزی کرده اند هم فضای سبز مناسبی در این منطقه مهیا خواهد شد و هم مشکلات ریزگردها را مرتفع خواهد کرد و در همین راستا نیز از همه مسؤلین تقاضا دارم که با کمک مدیر کل منابع طبیعی استان به اجرای این طرح سرعت ببخشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.