سید محمد حسینی گفت:برای اینکه آینده کشور را به خوبی رقم بزنیم باید به فکر سلامت جسمی و روحی دانش آموزان و فرزندان این سرزمین باشیم.

سید محمد حسینی روز سه شنبه در مراسم جامعه ملی یاریگران سلامت دانش آموزان که با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقیمی رئیس دانشگاه تهران و فعالان حوزه سلامت جامعه برگزار شد، گفت: دانش آموزان و فرزندان این سرزمین می‌توانند در آینده منشاء خیر و برکت باشند لذا برای اینکه آینده کشور را بخوبی رقم بزنیم باید از امروز به فکر سلامت جسمی و روحی دانش آموزان عزیز باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه در روایات دینی از سلامت به عنوان بالاترین نعمت یاد شده، اظهارداشت: در کنار اقداماتی که دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حفظ و صیانت از سلامت فرزندان عزیز کشورمان انجام می دهند، اقدامات داوطلبانه و ایثار و فداکاری عزیزانی که با روحیه جهادی در این مسیر دشوار گام برمی‌دارند، بسیار ارزشمند است و باید این روحیه و فرهنگ در جامعه فراگیر و نهادینه شده و همگان نسبت به همنوع خود احساس تعهد و مسئولیت داشته باشیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اهتمام ویژه‌ای به رسیدگی به مناطق محروم و افراد بی بضاعت داشته، خاطرنشان ساخت: بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهاد سازندگی با هدف خدمت به مردم در مناطق دورافتاده و محروم تشکیل شد و جوانان با حضور در جای جای میهن اسلامی نسبت به رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم در بخش های مختلف از جمله بهداشت و درمان، منشا خدمات ارزنده ای شدند.

حسینی با بیان اینکه کمک به رفع مشکلات جسمی و درمان مردم بویژه کودکان و نوجوانان از اجر و پاداش فراوانی نزد خداوند متعال برخوردار است، گفت: کسانی که در راه خدا و بدون چشمداشت در مسیر احسان و نیکوکاری و گره گشایی از مشکلات مردم کامل بر می‌دارند پاداش و اجرشان ضایع نمی شود و این تعبیری است که در کتاب آسمانی به آن تاکید شده است.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در قرآن کریم آمده است که خداوند دوستدار انسان‌های نیکوکار و ایثارگر است و کسی که اهل احسان و خدمت بی منت به مردم باشد در حقیقت به یک ریسمان محکم چنگ زده و تکیه گاه مستحکمی دارد. در روز قیامت از جمله حسرت های افرادی که صرفاً به فکر منافع خود بودند این است که می‌گویند ای کاش دوباره بر می گشتیم و از محسنین و نیکوکاران می شدیم.

وی تاکید کرد: انسان در هر حال و وضعیت اقتصادی باید در حد توان اهل بخشش و نیکوکاری باشد و ایجاد خرسندی و نشاط واقعی برای مردم، زمانی حاصل می شود که انسان مشکل و گرهی از مشکلات و گرفتاری های آنان باز کند.

همچنین در این مراسم دختران کلاس اول ابتدایی گروه سرود میعاد، سرودی با مضمون جشن میلاد امام زمان عجل الله اجرا کردند و دکتر مقیمی، مرتضوی، نوری و کلانتر هرمزی نیز سخنرانی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار