مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: بنیاد علوی از مجموعه‌های زیرنظر بنیاد مستضعفان برای توسعه صنایع کوچک زیتون در قزوین و کسب و کار‌های مربوط به آن به کمک این شرکت آمد.

صفاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین گفت: بنیاد علوی از مجموعه‌های زیرنظر بنیاد مستضعفان برای توسعه صنایع کوچک زیتون در قزوین و کسب و کار‌های مربوط به آن با شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تفاهم نامه امضاء کرد.

وی با بیان اینکه مسوولیت خوشه فرآوری زیتون قزوین با شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین است، افزود: در همین راستا با عقد این تفاهم نامه از ظرفیت‌های بنیاد علوی برای جوان سازی باغات، بهسازی آبیاری و ایجاد واحد‌های فرآوری زیتون طارم سفلی و اشتغالزایی در این حوزه استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین اظهار کرد: براساس تفاهم نامه یاد شده مقرر شده تا ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار فعالان این خوشه قرار بگیرد و همچنین هشت میلیارد و ۵۰۰ میلییون ریال نیز به شکل بلاعوض برای توسعه صنایع مربوط به این خوشه در اختیار گذاشته می‌شود.

این مسوول گفت: در حال حاضر ۷۰ واحد فرآوری و کشت و صنعت در خوشه فرآوری زیتون طارم سفلی عضویت دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد ریالی برای توسعه و تقویت این خوشه خبر داد و اظهار کرد: یکی از اهداف راه اندازی خوشه‌ها از جمله زیتون کمک به تقویت صنایع و کسب و کار‌های کوچک و رونق بخشیدن به آنهاست.

استان قزوین دومین تولیدکننده زیتون در ایران به شمار می‌رود.

با ایجاد ناحیه صنعتی طارم سفلی زمینه برای توسعه صنایع کوچک وابسته و واحد‌های فرآوری زیتون و ارزش افزوده به این محصول در استان قزوین فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.