سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: عامل بدحالی دانش آموزان، محرکی است که به صورت موقت در مجاری تنفسی و گوارشی ایجاد علائم گذرا می‌کند.

مهدی هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به گزارش معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در این گزارش که پس از بررسی‌های دقیق و جلسات کارشناسی با افراد زبده کشوری انتشار یافت، مشخص شد عامل ایجاد علائم در برخی از دانش آموزان، ماده آسیب زا و خطرناک برای سلامت نبوده و فقط عامل محرکی است که به صورت موقت در مجاری تنفسی و گوارشی ایجاد علائم گذرا می‌کند. 

او افزود: تماس با این عامل محرک در تعداد کمی از دانش آموزان وجود داشته و بقیه دانش آموزان هم به دلیل اضطراب به این علائم دچار شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: علائم شدید نیست و هیچ موردی از فوت یا بستری در بخش مراقبت ویژه و آثار سوء و مزمن ناشی از مواجه با این عوامل محرک گزاش نشده است.

هاشمی با تأکید بر اینکه جای هیچ نگرانی نیست، اظهار داشت: کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد روز گذشته با حضور متخصصان زبده بالینی و سم شناسی تشکیل شد و دقیقا به همان نتایجی رسیدیم که در گزارش معاون درمان وزیر بهداشت ذکر شد.

او از خانواده‌ها خواست آرامش خود را حفظ کرده و خبر‌ها را از مجاری رسمی پیگیری کنند تا اضطراب از فرزندانشان رفع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار