دادستان زرند گفت: انتقال آب کشاورزی به غیر از زمینی که در آن پروانه بهره برداری از چاه کشاورزی قید شده، ممنوعیت قانونی دارد.

رضا یعقوبی دادستان زرند  در جلسه کارگروه پیشگیری از وقوع جرم، که با حضور تعدادی از مالکین چاه‌های آب مناطق سیریز و دهنو در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند برگزار شد، گفت : میزان بارندگی در شهرستان زرند طی سنوات اخیر، از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و این امر و بهره برداری‌های غیر مجاز از منابع آبی، باعث شده شهرستان زرند، بلحاظ منابع آبی در شرایط بحرانی قرار گیرد؛ لذا در راستای حفظ حقوق بیت المال و عامه مردم و همچنین پیشگیری از تبعات منفی اجتماعی و زیست محیطی، با هرگونه بهره برداری غیر مجاز از منابع آبی، برخورد قاطع بعمل خواهد آمد .

او افزود:اداره امور منابع آب شهرستان، مکلف است نسبت به شناسایی بهره برداران غیر مجاز آب، و برخورد قانونی با آن‌ها اقدام کند ضمن اینکه پیگیر درخواست‌های قانونی مالکین نیز باشد.

در این جلسه مصوب شد مالکین چاه‌های مناطق سیریز و دهنو که تقاضای انتقال آب به زمین‌های حاصلخیز‌تر را دارند در چارچوب مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب اقدام کرده و قبل از هر عملی مجوزات لازم را از مراجع ذیصلاح دریافت کنند.

برچسب ها: بیت المال ، مالکین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.