رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به وزش باد نسبتا شدید در استان گفت : بارش باران و ناپایداری هوا از امروز استان را فرا گرفت.

سعید قاسمی رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، امواجی ناپایدار از امروز (دوشنبه) تا ظهر جمعه، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته، به تناوب سبب وزش باد، بارندگی و رعدوبرق در سطح استان خواهند شد.

وی افزود: بارش، از اواخر وقت امروز تا ظهر فردا و در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، در نیمه شمالی و نواحی شرقی استان نمود بیشتری داشته؛ علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب، ممکن است در برخی نقاط با رگبار تگرگ نیز همراه گردد.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یادآور شد: وزش باد که امروز در بعضی ساعات نسبتاً شدید خواهد بود؛ سبب گردوخاک محلی و بتدریج نفوذ غبار، بخصوص به جو نیمه غربی استان می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه غبار، مطابق معمول در نواحی مرزی از غلظت بیشتری برخوردار خواهد بود افزود: دمای هوا که امروز تغییرات چندانی نخواهد داشت؛ از فردا (سه شنبه) تا پایان هفته کاهش می‌یابد.

وی سرعت وزش باد در شهر کرمانشاه را حدود ۵۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این وضعیت جویی موجب کاهش ۵ تا ۶ درجه‌ای دما در استان می‌شود.

قاسمی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته کنگاور و اسلام آباد با یک درجه زیر صفر سردترین و خسروی با ۳۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقاط استان بودند.

وی دمای هوای شهر کرمانشاه را در همین مدت بین هفت و ۲۴ درجه زیر صفر اعلام کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.