ترکیه در واکنش به سفر رئیس ستاد ارتش آمریکا به سوریه، سفیر واشنگتن را احضار کرد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از وزارت خارجه ترکیه گزارش داد ترکیه سفیر آمریکا را به خاطر سفر رئیس ستاد ارتش آمریکا به شمال شرقی سوریه احضار کرده است.

به گفته منابع دیپلماتیک، از جف فلیک، سفیر آمریکا خواسته شده تا در مورد سفر مارک میلی، رئیس ستاد مشترک به سوریه توضیحاتی را ارائه دهد.

گفتنی است، مارک میلی روز شنبه برای آنچه «ارزیابی ماموریت نیرو‌های آمریکایی در مبارزه با داعش» عنوان شده است، وارد خاک سوریه شد و با فرماندهان و سربازان دیدار کرد. این اولین سفر میلی به سوریه از سال ۲۰۱۹ است که وی به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش منصوب شد. پیش از این، وی به عنوان رئیس ارتش به سوریه سفر کرده بود.

دمشق این سفر را «غیرقانونی» خواند و تاکید کرد این اقدام نقض آشکار حاکمیت و یکپارچگی سوریه است. دولت سوریه استقرار نیرو‌های آمریکایی در قلمرو نیرو‌های دموکراتیک سوریه را «اشغال» می‌داند و می‌گوید شبه نظامیان کُرد این منطقه که در هماهنگی با آمریکا هستند تمایلات جدایی‌طلبانه دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
ترکیه دست امریکا راخوانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
میخواد با تجزیه آنها پایگاه دائمی و دست دازی در منطقه آسان شود وظیفه حیاتی و مهم ۴کشور خارج کردن نیروهای فرامنطقه ای از سوریه است که ترکیه تاکنون خوب عمل کرده.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۱۶ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
وقت آن شده که ترکیه عامل اصلی همه ی ناامنی های خودش را که آمریکا هست درسوریه گوشمالی بدهد
چرا که آمریکا خواستار تجزیه شدن ترکیه
ونا امنی های مرزی وحمایت از پ ک ک و.داعش هست
آخرین اخبار