بکارگیری ۹۰۰ نیروی جدید در دادگستری اصفهان

معاون قوه قضاییه در شاهین‌شهر گفت: در سال آینده ۸۰۰ کارمند و ۱۰۰ قاضی به چرخه خدمت‌رسانی دادگستری استان اصفهان افزوده می‌شود.

محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در نشست شورای اداری شاهین‌شهر و میمه با اشاره به انتظارات بالای شهروندان اصفهانی نسبت به دیگر هموطنان از دستگاه قضا، اظهار کرد: از آغاز فرآیند دادخواهی تا اجرای حکم حداقل سه سال زمان لازم است که با توجه به تعداد زیاد پرونده‌های موجود در دادگستری اصفهان ممکن است بیشتر به درازا بیانجامد.


او گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از دلایل اطاله دادرسی است و برای کاهش این مشکل در سال آینده ۸۰۰ کارمند و ۱۰۰ قاضی به چرخه خدمت‌رسانی دادگستری استان اصفهان افزوده می‌شود.


معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه سه نوع پرونده مطالبات، خانوادگی و کیفری، نظیرِ توهین و زیر مجموعه جرائم اخلاقی، بیشترین پرونده های دادگستری را تشکیل می‌دهند، افزود: فاصله بخشی از مردم از باور‌های ملی و مذهبی بیانگر تزلزل در بنیان فرهنگی است و دستگاه‌ها و متولیان امور فرهنگی باید به‌صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی الزامات عقیدتی نظیر آخرت اندیشی، خداترسی و ... را که حاصلی جز اجرای نظم و دوری از قانون گریزی را در برندارد، ترویج کنند.


الفت تصریح کرد: با توجه به بیش از ۸۰ روز اغتشاشات و تجمعات خیابانی، نهاد‌های مؤثر و متولی فرهنگ باید پاسخگوی نحوه عملکرد و دلایل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی باشند.

سید محمدرضا کاظمی طبا، فرماندار شاهین‌شهر و میمه نیز گفت: این شهرستان با ۲۷۹ هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت رتبه آخر استان در رشد جمعیت و با نرخ ۱۱ درصد رشد مهاجرت رتبه اول مهاجرپذیری را در استان اصفهان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.