در جشنواره جذب دانشجویان بین الملل در دانشگاه تربیت مدرس، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: ظرف چند دقیقه به درخواست‌های تحصیل در ایران پاسخ می‌دهیم.

علیرضا بیگدلی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در مراسم نخستین جشنواره جذب دانشجویان بین الملل که در دانشگاه تربیت مدرس درحال برگزاری است با بیان اینکه سیاست خارجی ما ادامه سیاست داخلی محسوب می‌شود، گفت: ما در کشورهای خارجی با افتخار سیاست دانش بنیان و دانش محور و خردمندانه جمهوری اسلامی را پرچم داری می کنیم و از ثمرات آن بهره‌مند می‌شویم.

وی در ادامه گفت: افتخار می‌کنیم در هر دیداری که موضوع علم محوری ایران مطرح می‌شود، فارغ از بحث‌های مرتبط با سیاست، از ایران به بزرگی یاد می‌کنند.

این مقام مسئول گفت:  یکی از سیاست‌های ما سیاست همسایگی است و باید برای موفقیت مرزهای کشورمان به روی همسایگان گشوده باشد و این نکته را نقطه وصل خود به بستر بین الملل بدانیم.

وی ادامه داد: وزارت خارجه نیز در بحث کنسولی مانعی را برای رفت و آمد اتباع ایجاد نمی‌کند. ما ظرف چند دقیقه به درخواست‌های تحصیل در ایران پاسخ می‌دهیم و در این امر صمیمانه در کنار وزارت‌ علوم هستیم.

معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینکه تقاضای ما این است که به ابعاد جهانی جذب دانشجویان بین‌المللی توجه شود، ادامه داد: مسئله جذب دانشجو موضوعی جهانی است و همه کشورها از این فرصت برای شکل دادن نظم بین‌المللی خود استفاده می کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: کشور ما ظرفیت کافی دارد، اما تقاضای تحصیل در ایران اگر روبه رشد باشد، باید به هدف گذاری جذب ۵۰۰ هزار دانشجو در سالهای آینده توجه کنیم و باید برای جذب دانشجویان فرانسوی، آلمانی و انگلستانی در ایران برنامه‌ریزی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.