آئین افتتاحیه هفته بزرگداشت حکیم نظامی برگزار شد

آئین افتتاحیه هفته بزرگداشت حکیم نظامی با حضور مدیران فرهنگی کشور و سفرای کشورهای خارجی برگزار شد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، حکیم نظامی به عنوان فصل مشترک ایران با همسایگان و دیگر کشورهای پارسی زبان به عنوان یک نیاز مشترک و عاملی برای وحدت فرهنگی، برای ایرانیان و جهانیان اهمیت دارد.

آئین افتتاحیه هفته بزرگداشت حکیم نظامی شاعر بزرگ پارسی قرن ششم با حضور جمعی از استادان زبان و ادب فارسی، مدیران فرهنگی کشور و سفرای کشورهای خارجی در سالن اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) گفت: همکاری مشترک میان مؤسسه فرهنگی اکو و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی می تواند تأثیر بسزایی در ارتقا و حفاظت مشترک از میراث فرهنگی، آثار شاعران منطقه و سایر هنرمندان نامبر داشته باشد که همگی نماد صلح پرستی و همدلی میان مردمان منطقه ما هستند.

در این مراسم همچنین ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: حکیم نظامی افزون بر ایران در افغانستان و تاجیکستان و ازبکستان و همچنین در جمهوری آذربایجان کنونی که گنجه زادگاه و آرامگاهش در آنجاست دوستداران بسیاری دارد.

رایزن فرهنگی سفارت تاجیکستان در تهران همچنین گفت: گفت:حکیم نظامی از بزرگ ترین شاعر پارسی است که خمسه نگاری را در جهان ادب پایه گذاری کرده است.

برچسب ها: تاجیکستان ، اکو ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار