برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان زمینه‌ساز تضارب آرا و طرح مطالبات نسل جوان است.

در آغاز دور جدید رویداد ملی کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی، سعید شریفی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد استان اصفهان گفت: هدف از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، آزادیِ طرح مطالبات مختلف دانشجویان، بسترسازی تضارب آراء و ارتقای فرهنگ استدلال، نشاط علمی و گفتگومحوری، میان نسل جوان است.


او با اشاره به مشارکت ۱۳۵ تیم دانشجویی از سراسر استان اصفهان در این رویداد افزود: تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در محور‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به ترتیب ۴۴، ۱۹، ۵۵ و ۱۷ تیم است که از ۱۷ واحد دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان)، خمینی‌شهر، کاشان، شهرضا، دهاقان، فلاورجان، نطنز، گلپایگان، بادرود، اردستان، نایین، میمه، سمیرم، لنجان، دولت‌آباد، تیران و شاهین‌شهر هستند.


مسئول اجرای رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد در استان اصفهان در خصوص تدابیر دانشگاه به منظور تقویت توان‌مندی دانشجویان شرکت‌کننده در این رویداد، اظهار کرد: برای همه جوانانی که در قالب‌های تیم‌های دانشجویی در رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی ثبت‌نام می‌کنند، بسته به موضوع، کارگاه‌های مهارتی مختلفی از جمله روش تحلیل و فن بیان، قانون اساسی و اسناد بالادستی، مبانی اقتصاد، مبانی فرهنگ، مبانی جامعه‌شناسی و مبانی اندیشه سیاسی به صورت رایگان، برگزار شد.


شریفی با بیان اینکه رقابت در کرسی‌های آزاداندیشی میان دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد بود. هر کرسی نیز علاوه بر مشارکت تیم‌های دانشجویی، با حضور داورانی خواهد بود که از منظر علمی، در چهارچوب موضوع آن کرسی، مباحثه میان تیم‌های موافق و مخالف را ارزیابی می‌کنند و طبق آیین نامه دخالت ندادن مواضع شخصی، رعایت بی‌طرفی و حسن نیت از شاخصه‌های آنهاست.


به گفته او، امسال استان اصفهان در مرحله کشوری این رقابت‌ها که در اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، ۱۱ سهمیه دارد به هریک از تیم‌های راه یافته به سطح کشوری ۲۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد ودر صورت برگزیده شدن در سطح ملی، از مشوق‌های مضاعفی برخوردار می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.