مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات عمق سنجی محدوده ساحلی کوه مبارک با هدف ساخت مجتمع بندری مکران خبر داد.

حسین عباس‌نژاد گفت: کار جمع‌ آوری داده‌های پایه در محدوده ساحلی کوه مبارک توسط یکی از شرکت‌های مهندسی بندر شهید رجایی از روز گذشته (۱۴ اسفند) آغاز شده است.

عباس نژاد گفت: طرح جمع‌ آوری و تکمیل داده‌های پایه در محدوده ساحلی کوه مبارک به منظور ساخت بندر بزرگ شرق هرمزگان (مجتمع بندری مکران) و استخراج داده‌های عمق سنجی به عنوان پایه ای‌ترین عامل موثر در شبیه سازی‌های ریاضی و پارامتر‌های دریایی و همچنین طراحی و ساخت سازه‌های دریایی و توسعه سواحل آغاز شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه توسعه دریایی بدون شناخت پهنه‌های آبی و هیدروگرافی ممکن نیست، گفت: در حوزه ایجاد بندر نیاز به بررسی‌های لازم دریایی، هیدروگرافی و رسوب گذاری است، به همین منظور عملیات هیدروگرافی در محدوده ساحلی کوه مبارک انجام می‌شود.

او کاپوتاژ مواد معدنی، بانکرینگ سوخت و ارائه خدمات فنی مهندسی را از مهم‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بنادر شرق هرمزگان عنوان کرد و گفت: در حوالی کوه مبارک واقع در شرق استان هرمزگان مطالعات اولیه برای ساخت یک بندر بزرگ در حال انجام است.

عباس نژاد با بیان اینکه سواحل مکران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و راهبردی در جذب بازار‌های بین المللی و توسعه اقتصاد دریامحور نقش کلیدی دارد، گفت: بندر جاسک از نظر ساخت پایانه نفتی کوه مبارک و نیاز به عملیات راهبری کشتی‌های نفتکش و ارائه خدمات فنی به شناور‌های سبک و سنگین از جایگاه ممتازی در قلب سواحل مکران برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.