یکی از اعضای کمیته امنیت و سیاست خارجی ریاست جمهوری ترکیه از احتمال انصراف از خرید جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی خبر داد.

چاگری ارهان، یکی از اعضای کمیته امنیت و سیاست خارجی ریاست جمهوری ترکیه، اعلام کرد که ترکیه احتمالاً درخواست خود برای خرید جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی از واشنگتن را به دلیل قیمت آن پس خواهد گرفت و به دنبال گزینه‌های پیشرفته‌تر دیگری خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، ارهان افزود که دولت ترکیه در درخواست خرید جنگنده‌های قدیمی اف-۱۶ که کنگره همچنان از فروش آن به آنکارا به «چند بهانه» خودداری می‌کند، اشتباه کرد.

ارهان خاطرنشان کرد که ترکیه باید تصمیم بگیرد که موضع خود را در مورد خرید هواپیمای اف-۱۶ تغییر دهد و به جای آن، هواپیما‌های دیگری مانند جنگنده‌های اف-۳۵، هواپیما‌های چینی فروخته شده به پاکستان و همچنین هواپیما‌های روسی و یوروفایتر را خریداری کند.

پیشتر، گروهی متشکل از ۲۷ نفر از اعضای هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به بایدن اعلام کردند: مجلس سنا تا زمانی که ترکیه با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو موافقت نکند، نمی‌تواند با حمایت‌های آینده آمریکا از ترکیه، از جمله فروش جنگنده‌های اف-۱۶ به این کشور موافقت کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
بیست سال پیش امریکایی ها با وعده فروش هواپیمای f35 ترک ها را وادار کردند که مبالغ هنگفتی در پروژه ساخت این هواپیما سرمایه گذاری کنند، چند سال قبل به بهانه خرید سامانه دفاع موشکی s300از روسیه فروش این هواپیما به ترکیه تعلیق شد، بعد تبدیل به فروش f16 شد و حالا ترکیه دیگه خواب پول هاشو باید ببینه! معامله با کدخدای قلدر سر گردنه بگیر همینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
اف ١۶ همان فانتوم است دیگر قدیمی و ارزش صفر
ترکیه تاکنون میبایستی بعلت توریستی بودن بزرگترین صنعت هواپیماسازی داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
حالا بفتید دنبال اون همه پول بی زبان ملت بدبخت ترکیه تا شاید بتوانید پولی که بیست سال پیش به امریکا داده اید پس بگیرید!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۷ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
ارهان جون مطمینیدکه خودتان قید اف۱۶ را زدید
یا طرفتان توزرد بوده و قیدش را زده
آخرین اخبار