تصویر شورانگیزی از آینده نظام اسلامی برای نسل جوان ترسیم شود

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: مدیران فرهنگی باید یک تصویر شورانگیز و حماسی از آینده روشن انقلاب را برای نسل جوان ترسیم کنند، اگر ما نتوانیم این رویا و آینده را برای آنان به تصویر بکشیم، دشمنان ذهن و ادراک جوانان را مصادره خواهند کرد.

آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری روز دوشنبه در دوره «هم عهدی» ویژه فرماندهان فرهنگی نواحی بسیج کشور در مجتمع یاوران مهدی قم، گفت: آنان باید با ساختن آن رویا و تصویر روشن از آینده انقلاب بتوانند شاخص‌های توسعه همه جانبه و دستاورد‌های انقلاب را در بین جوانان به درستی تبیین کنند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر ضرورت زندگی زاهدانه در پیمون راه الهی،عنوان کرد: در اینکه پیروزی نهایی برای جبهه مومنان است شکی وجود ندارد؛ شدت فشار امروز بر جمهوری اسلامی بخاطر ضعف آن نیست بلکه بخاطر قدرت و تاثیرگذاری آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جمهوری اسلامی طی ۴۴ سال گذشته بسیاری از توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان را خنثی کرده و کارآیی آن‌ها را به چالش کشیده و هر سال نیز بر قدرت نرم و نفوذ ایران در عرصه منطقه‌ای و جهانی افزوده می‌شود.

او تصریح کرد: ایران طی ۴ دهه اخیر به تدریج آن حاشیه امن و حیات خلوت نظام سلطه را با گسترش ادبیات مقاومت به حاشیه برده و در شرف قدم گذاشتن و تاثیرگذاری نظم نوین جهانی و انتقال قدرت از مغرب زمین به آسیاست.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: آفت و آسیب‌های کنونی کشور ما بخاطر تاثیرات باقی مانده از برنامه‌ریزی و اقدامات دولت‌ها و جریانات غربگراست؛ در شرایط کنونی مردم از برنامه و سیاست‌های جریانات غربگرا دلسرد و ناامید شدند و به جریان اسلام تمدنی دل بسته‌اند.

میرباقری تصریح کرد: صحبت و اخباری که رسانه‌های غربی روزانه از جنگ اوکراین در مورد ایران منعکس می‌کنند نشان از قدرت و تاثیرگذاری روزافزون آن است؛ جمهوری اسلامی در نقطه ضعف قرار ندارد و دشمن نیز با همه قوا و ایادی خود به میدان آمده‌است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی یادآورشد: ما به ارائه یک تصویر شورانگیز و حماسی از آینده روشن انقلاب برای نسل جوان توسط مدیران فرهنگی نیازداریم؛ اگر ما نتوانیم این رویا و آینده را برای او به تصویر نکشیم، دشمنان ذهن و ادراک جوانان را مصادره خواهند کرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط کشور و آینده نظام امیدوارکننده است و فشار‌های دشمن بخاطر عظمت انقلاب است، ادامه داد: کسانی می‌توانند راه سخت و دشوار عبودیت را به سلامت به پایان برسانند که از قدرت مشاهده افق‌های دور برخوردار باشند؛ فردی که نمی‌تواند چشم انداز و افق‌های دور را درک کند در سختی و قدم‌های بزرگ، جا می‌ماند.

میرباقری با اشاره به جنگ شناختی و تلاش دشمن در تغییر دستگاه محاسباتی جامعه ایمانی، بیان کرد: در این شرایط باید به سراغ مستضعفان فکری رفته و آن‌ها را با ابعاد و شرایط حاکم بر جهان به صورت جامع و عمیق آشنا کرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: انسان به صرف ادعای امتحان نمی‌تواند وارد وادی ایمان حقیقی شود، عیار انسان‌ها با امتحانات سخت الهی مشخص و تثبیت می‌شود.

میرباقری با بیان اینکه بهشتی شدن از نظر روحی و جسمی، شرط و لازمه مهم در بهشتی شدن انسان در جهان آخرت است، اضافه کرد: انسان‌ها به قدری در این دنیا امتحان می‌شوند که صف مومنان از غیرمومنان و مجاهدان از غیرمجاهدان کاملا مشخص شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی یادآور شد: انسان در مساله کسب مغفرت الهی باید منتظر دیگران نباشد بلکه تلاش کند تا در این امور پیشرو و پیشقدم شود.

دوره هم‌عهدی ویژه فرماندهان نواحی بسیج کشور امروز در قم به کار خود پایان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار