رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: مدیران فرهنگی باید یک تصویر شورانگیز و حماسی از آینده روشن انقلاب را برای نسل جوان ترسیم کنند، اگر ما نتوانیم این رویا و آینده را برای آنان به تصویر بکشیم، دشمنان ذهن و ادراک جوانان را مصادره خواهند کرد.

آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری روز دوشنبه در دوره «هم عهدی» ویژه فرماندهان فرهنگی نواحی بسیج کشور در مجتمع یاوران مهدی قم، گفت: آنان باید با ساختن آن رویا و تصویر روشن از آینده انقلاب بتوانند شاخص‌های توسعه همه جانبه و دستاورد‌های انقلاب را در بین جوانان به درستی تبیین کنند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر ضرورت زندگی زاهدانه در پیمون راه الهی،عنوان کرد: در اینکه پیروزی نهایی برای جبهه مومنان است شکی وجود ندارد؛ شدت فشار امروز بر جمهوری اسلامی بخاطر ضعف آن نیست بلکه بخاطر قدرت و تاثیرگذاری آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جمهوری اسلامی طی ۴۴ سال گذشته بسیاری از توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان را خنثی کرده و کارآیی آن‌ها را به چالش کشیده و هر سال نیز بر قدرت نرم و نفوذ ایران در عرصه منطقه‌ای و جهانی افزوده می‌شود.

او تصریح کرد: ایران طی ۴ دهه اخیر به تدریج آن حاشیه امن و حیات خلوت نظام سلطه را با گسترش ادبیات مقاومت به حاشیه برده و در شرف قدم گذاشتن و تاثیرگذاری نظم نوین جهانی و انتقال قدرت از مغرب زمین به آسیاست.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: آفت و آسیب‌های کنونی کشور ما بخاطر تاثیرات باقی مانده از برنامه‌ریزی و اقدامات دولت‌ها و جریانات غربگراست؛ در شرایط کنونی مردم از برنامه و سیاست‌های جریانات غربگرا دلسرد و ناامید شدند و به جریان اسلام تمدنی دل بسته‌اند.

میرباقری تصریح کرد: صحبت و اخباری که رسانه‌های غربی روزانه از جنگ اوکراین در مورد ایران منعکس می‌کنند نشان از قدرت و تاثیرگذاری روزافزون آن است؛ جمهوری اسلامی در نقطه ضعف قرار ندارد و دشمن نیز با همه قوا و ایادی خود به میدان آمده‌است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی یادآورشد: ما به ارائه یک تصویر شورانگیز و حماسی از آینده روشن انقلاب برای نسل جوان توسط مدیران فرهنگی نیازداریم؛ اگر ما نتوانیم این رویا و آینده را برای او به تصویر نکشیم، دشمنان ذهن و ادراک جوانان را مصادره خواهند کرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط کشور و آینده نظام امیدوارکننده است و فشار‌های دشمن بخاطر عظمت انقلاب است، ادامه داد: کسانی می‌توانند راه سخت و دشوار عبودیت را به سلامت به پایان برسانند که از قدرت مشاهده افق‌های دور برخوردار باشند؛ فردی که نمی‌تواند چشم انداز و افق‌های دور را درک کند در سختی و قدم‌های بزرگ، جا می‌ماند.

میرباقری با اشاره به جنگ شناختی و تلاش دشمن در تغییر دستگاه محاسباتی جامعه ایمانی، بیان کرد: در این شرایط باید به سراغ مستضعفان فکری رفته و آن‌ها را با ابعاد و شرایط حاکم بر جهان به صورت جامع و عمیق آشنا کرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: انسان به صرف ادعای امتحان نمی‌تواند وارد وادی ایمان حقیقی شود، عیار انسان‌ها با امتحانات سخت الهی مشخص و تثبیت می‌شود.

میرباقری با بیان اینکه بهشتی شدن از نظر روحی و جسمی، شرط و لازمه مهم در بهشتی شدن انسان در جهان آخرت است، اضافه کرد: انسان‌ها به قدری در این دنیا امتحان می‌شوند که صف مومنان از غیرمومنان و مجاهدان از غیرمجاهدان کاملا مشخص شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی یادآور شد: انسان در مساله کسب مغفرت الهی باید منتظر دیگران نباشد بلکه تلاش کند تا در این امور پیشرو و پیشقدم شود.

دوره هم‌عهدی ویژه فرماندهان نواحی بسیج کشور امروز در قم به کار خود پایان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.