معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع ۶۵۰ هزار اصله نهال مثمر اصلاح‌شده در این استان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع ۶۵۰ هزار اصله نهال مثمر اصلاح‌شده در این استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با توزیع ۶۵۰ هزار اصله نهال حدود هزار هکتار به سطح باغات استان اضافه شود.

سیروس بیک‌بکان ۱۵ اسفندماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: توزیع نهال از ۱۰ اسفندماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان و نیمه دوم فرودین‌ماه ادامه پیدا کند.


بیشتر بخوانید


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: به باغداران توصیه می‌شود از مراکز مجاز، نهال مورد نیاز خود را تهیه کنند و نهال دارای برچسب باشد تا بتوانند اگر نهال هم‌خوانی با شناسنامه نداشت از مراکز قضایی مسئله را پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه باغداران چهارمحال و بختیاری از سایر استان‌ها نهال مورد نیاز خود به‌ویژه میوه‌های هسته‌دار را تهیه نکنند، توضیح داد:، زیرا بیماری آتشک در استان‌های مجاور شناسایی شده و استان در قرنطینه است، کمبود نهال توسط سازمان جهادکشاورزی جبران خواهد شد.

بیک‌بکان با اشاره به اینکه ۲۴ مرکز تهیه و توزیع نهال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: انواع نهال در ارقام مختلف در استان تولید خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود با توزیع ۶۵۰ هزار اصله نهال حدود ۱۰۰۰ هکتار به سطح باغات استان اضافه و ۴۰۰ هکتار از باغات استان نیز اصلاح شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در پایان تصریح کرد: باتوجه به توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در برخی نقاط کشت‌های یکپارچه صورت می‌گیرد و طبق هماهنگی ۵۵ هزار اصله نهال مو تهیه کردیم و وارد استان می‌شود، همچنین ۱۱ هزار هکتار انجیر در این اراضی شیب‌دار کشت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار